10 september Henk van Veldhuizen toernooi

Op zaterdag 10 september 2020 vindt tussen 13.30 uur en 18.00 uur het Henk van Veldhuizen toernooi plaats in de Sporthal te Oostzaan, voor herenteams.

Henk van Veldhuizen was een van de oprichters van onze club, die volgend seizoen het 60-jarig bestaan viert. Eigenlijk een jaartje te laat, maar corona stond festiviteiten in de weg.

De oud-onderwijzer was 30 jaar voorzitter en droeg ertoe bij dat de vereniging zich van dorpsclub kon ontwikkelen tot een subtopper in het nationale volleybal.

Dat deed hij onder andere ook door met een groep ouderen jarenlang oud-papier in Oostzaan op te halen en met zijn collega Jan Velthuis sponsors te werven. Die inkomstenbronnen zorgden er voor dat Compaen gelouterde namen als Piet de Saegher, Geert Trompetter, Marco Brouwers en Ron Zwerver als trainer kon binnenhalen.

Verder was Henk jarenlang bestuurder van de zogenaamde Cobus. Met een personenbusje reed hij vooral jeugdteams door de regio voor hun uitwedstrijden.

Voor al deze verdiensten is er nu dus het Henktoernooi. De deelnemende teams hebben allen een link met Henk. Eredivisionist PDK/Huizen en topdivisiekampioen Draisma/Dynamo 2 staan onder leiding van Teun Buijs en Justin Sombroek. Als schoolmeester stond Henk aan de wieg van hun internationale volleybalcarrière. Het derde team is VCV uit Veenendaal. Henk, van oorsprong afkomstig uit het nabijgelegen Lunteren, is die club altijd blijven volgen.

U bent van harte welkom!