Compaen Dames 1 – Sovoco Dames 1

Vandaag stond er weer thuiswedstrijd op het programma en niet zomaar eentje: we mochten het opnemen tegen de koploper van onze poule. Met nog steeds een geblesseerde Kyra aan de kant, staat onze Luna op de spelverdeler positie en Lindsy in het rode shirtje.

We startten de wedstrijd met Luna, Jill, Nienke, Iris, Tessa, Anouk & Lindsy.
Al gauw in het veld merkten we dat Sovoco D1 niet voor niks boven aan staat:
Een serviceserie van 7 punten kwam ons tegemoet.
Wij krijgen niet echt de pass onder controle en maken zelf veel foutjes. Bente kwam er in voor Tessa, maar helaas hielp dit niet. Dit alles uitte zich in een verlies van de eerste set met 13-25.

Helaas pakte wij deze lijn door:
Er werd nog steeds niet vrijuit gebald terwijl Thomas dit in de setwisseling nadrukkelijk had gezegd.
Ook deze verliezen wij met 7-25. Snel vergeten en dooooorr!!

In de 3de set kregen wij het dieseltje eindelijk wat beter op gang! Het publiek had zijn stembanden en trommels gevonden en begonnen ons vol enthousiasme aan te moedigen.
De pass lag meer onder controle en we bleven lang gelijk op lopen, maar bij 14-14 pakte sovoco toch de touwtjes weer in handen. Luna speelde een mooie doorspeelbal en hierdoor eindigde de service serie van Sovoco. Helaas hielp dit niet meer om setwinst te behalen.
Dit resulteerde in het verlies van ook de 3de set met 18-25.

De 4e set verliezen wij helaas ook, maar waarin we met vlagen wel leuke dingen laten zien: Anouk met wat mooie killblocks, Luna die het hele veld af heeft gerend om nog goede setjes te geven en er waren echt wat mooie rally’s die toch wat kippenvel momentjes gaven.

Volgende week gaan we weer met volle moed er tegen aan en reizen we af naar Leiderdorp om een potje te ballen tegen Erfrechtplanning Leython DC DS1. Zien we jullie dan?

Tekst: #6 Lindsy Beekhof