Compaen dames 1 wint eerste thuiswedstrijd

Op een spannende zaterdag 12 oktober 2024 speelde Dames 1 hun eerste thuiswedstrijd van het seizoen. De mini van de week, Maya Adar, mocht de bal inbrengen, wat de sfeer meteen verhoogde.

In de eerste set waren Taurus en Compaen aan elkaar gewaagd. Bij een gelijke stand van 13-13 was het duidelijk dat beide teams hun beste beentje voorzetten. Dankzij het enthousiasme van Compaen en een sterke verdediging wisten ze uiteindelijk de set te winnen met 25-19.

De tweede set begon Compaen sterk, met een indrukwekkende service serie van Robbin. De verdediging van Esmee en de krachtige aanvallen van Tara zorgden ervoor dat Compaen snel een voorsprong nam. Ondanks een moeilijke service van Taurus en een dubbele wissel, bleef Compaen gefocust en won de set met 25-23.

In de derde set liet Lindsy enkele prachtige en soms onmogelijke ballen zien, wat hielp om de voorsprong op Taurus uit te breiden. De middens, Anna en Nienke, waren ook on fire en scoorden meerdere punten. Met goede set-ups van Robbin wist Compaen de derde set te winnen met 25-22, waardoor ze de wedstrijd al winnend leidden.

In de vierde set stond er een nieuw team in het veld van Compaen, met Danique, Jill, Manou, Jetske, Anna en Anouk in de basis. Hoewel het begin stroef verliep, zorgde een sterke service serie van Danique ervoor dat Compaen weer dichterbij kwam (16-17). Helaas was Taurus in de laatste set te sterk en eindigde deze met 20-25 in hun voordeel.

Al met al een spannende en leerzame wedstrijd voor Dames 1, die met een overwinning en waardevolle ervaringen het nieuwe seizoen zijn gestart!