Compaen DS1 –Leython DS 1

Na twee weken geen wedstrijden te hebben gespeeld mochten we zaterdag eindelijk weer. Met hier en daar een vertraging was uiteindelijk het team compleet, wat erg fijn is want we hebben nog wat goed te maken tegen dit team. Onze uitwedstrijd tegen Leython was op zijn zachts gezegd onze slechtste wedstrijd tot nu toe. Vooraf kregen wij de opdracht om vooral veel plezier te maken, opdrachten uit te voeren en de wedstrijd echt als een team te gaan spelen.

Na een hele lange warming up konden we gaan beginnen aan de eerste set. In de eerste set stonden Kyra, Lindsy, Iris,Bianca, Aerin, Luna en Jill in het veld. We begonnen niet erg sterk in de eerste paar punten keken we tegen een achterstand aan van 1-3. We herpakken onszelf gelukkig snel en staan weer gelijk met 4-4. Vanaf toen hebben we constant voor gestaan, toen Kyra een mooie service serie had was er helemaal een groot gat ontstaan. We werken goed voor elkaar en we weten mooie ballen te scoren, Kyra maakt goede keuzes en zo staan we opeens 17-10 voor. Daarbij worden er heel wat ballen geblokkeerd door Aerin en Bianca en komt de set ten einde met een stand van 25-18, 1-0 voor ons dus en we zijn zeker van plan dit door te trekken naar de volgende sets.

In de tweede set starten dezelfde speelsters, ook nu starten we weer een beetje afwachtend en staan we al snel 0-3 achter. Even koppies erbij en onszelf weer herpakken is de afspraak, helaas is dat nog niet genoeg want vervolgens staan we 4-8 achter. Dan heeft Jill een service serie en zo staan we opeens weer 10-8 voor, vanaf dan gaat ons motortje ook weer goed lopen. Er worden mooie ballen gescoord over het midden dankzij het stabiele spel achterin, ook kan Kyra Aerin goed bedienen en zo lopen we steeds verder uit. We staan steeds met 2/3 punten voor en sluiten zo ook de set af met 25-22, 2-0 voor ons!

Ook in set drie start hetzelfde team in het veld, deze set beginnen we met een voorsprong van 3-0. Hierdoor gaan we een beetje te nonchalant spelen waardoor we op een achterstand komen van 7-12. We maken ballen niet af en gaan ook achterin wat slordige foutjes maken, Bente wordt er in gewisseld voor Lindsy met hopelijk wat frisse energie. Kyra komt op serve en zet weer een mooie serie neer, iedereen gaat weer mooie dingen doen. Luna gaat als een stofzuiger door het veld, Iris weet de perfecte setjes van Kyra lekker te scoren en ook onze langste speelsters blokkeren er op los. Zo staan we weer voor met 15-12! We gaan lekker door en Iris heeft ook nog een mooie serie waardoor we de set binnenhalen met 25-20. 3-0 voor ons, nog eentje en dan hebben we die uitwedstrijd wel weer rechtgezet toch Ralf?

De laatste set blijft Bente staan en komt Nienke er in voor Bianca, we gaan vanaf het eerste punt als een trein. We staan 4-1 voor en er worden mooie acties gemaakt. Nienke staat lekker te scoren aan het net en ook aan de buitenkanten van het veld worden mooie ballen aangevallen. Luna staat lekker te passen en te verdedigen waardoor Kyra dan weer alle kanten op kan. De tegenstander lijkt het vanaf 15-13 wel niet meer te zien zitten, maar wij gaan vrolijk verder. Ook onze jongste speler Anouk mocht nog even meegenieten in het veld en heeft mooie ballen gescoord. Met 25-20 komt er een einde aan de set en ook de wedstrijd. De 5 punten blijven in Oostzaan en de uitwedstrijd wordt snel vergeten.

Volgende week zaterdag (19 maart) spelen wij uit tegen Zovoc DS1 en wij gaan er zeker voor om dan ook weer alle punten in eigen zak te houden!

Tekst: #1 Jill Cornet.   Foto: John van Geenen.