Compaen haalt twee jeugdinternationals binnen

door Marcel Vermeulen – Oostzaan, 28 mei – De volleybalploeg van Compaen heeft zich weten te versterken met de twee jeugdinternationals David Bes (18) en Leon Luini (16).

Bes  heeft de functie van middenblokkeerder.  De vorige competitie maakte hij deel uit van de selectie van het Talent Team Papendal, dat uitkomt in de eredivisie. De twee meter-lange speler ruilt daarmee in feite van plek met Jesper van Muijden, die juist van Compaen richting het sportinternaat op de Veluwe  gaat.

Buitenaanvaller Luini speelde voor tweede-divisionist Huizen. De 1.98 meter-lange speler geldt als een groot talent, dat ondanks zijn jeugdige leeftijd al enkele jaren deel uitmaakt van nationale jeugdploegen.  Compaen had een vacature voor een passer/loper, doordat Lars de Boer na negen seizoenen in Oostzaan de uitdaging van het spelen in de eredivisie bij Zaanstad wilde aangaan.

De topdivisionist onder leiding van trainer/coach Sandor Rieuwers wordt voor het komend seizoen verder versterkt met spelverdeler Bram de Winter (19). De speler uit Leiderdorp kwam de afgelopen competitie uit voor het tweede team van Inter Rijswijk, dat kampioen in de tweede divisie werd. De Winter speelde met het eerste team van die club mee in één eredivisiewedstrijd.

Compaen ziet in de komst van Bes, Luini en De Winter het bewijs dat jeugdige spelers onderkennen dat zij zich in Oostzaan tot volwaardige volleyballers kunnen ontwikkelen. Dat de jeugd kansen krijgt, blijkt ook uit de verdere verjonging van de in de derde divisie uitkomende reserveploeg.