Compaen rekent af met US-trauma

De mannen van Compaen hebben zichzelf na jaren verloren vijfsetters eindelijk een keer niet de kaas van het brood laten eten. In Oostzaan rekende de nummer 11 van de Topdivisie gedecideerd af met de nummer 12 US. De Oostzaners winnen daarmee de Banne Sports – Groot Amsterdam Cup en springen naar de middenmoot, terwijl US de rode lantaarn als kerstverlichting mag gebruiken.

Na in de afgelopen jaren traditioneel de vijfde set te verliezen van US-internationals als Tiffany Abreu en Luigi de loodgieter, bleek Compaen afgelopen zaterdag vooral veel stabieler dan de Amsterdammers. In een eenzijdige wedstrijd kregen hardhitters Daniel Homburg en Lars de Boer van spelverdeler Koen Baas en de US-blokkeerders alle gelegenheid om te scoren. De amUSe was daarmee voor de Oostzaners: 25-16.

Slechts door een serie foute opslagen van Compaen kon US in de tweede set even denken aan setwinst. Die serie duurde voor US net niet lang genoeg, waardoor Compaen bij 17-17 weer langszij kwam. Na 19-19 bleek Lars de Boer niet alleen hard te kunnen smashen maar ook listig te serveren. Met 25-20 was ook de biefstuk met jUS voor Compaen.

Het kerstdiner van Compaen zou niet compleet zijn zonder toetje. US wist niet meer wat voor en achter was, dus de tiramiSU was snel op. Met opnieuw 25-20 greep Compaen een welkome 3-0 overwinning. Daarmee gaat Compaen het kerstreces in op een negende plaats, met een gelijk aantal punten als nummer 8 Vocasa, nummer 7 HLB Van Daal/DS en nummer 6 Dordrecht. De laatste van die twee is de tegenstander in de laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft, op 9 januari in Dordrecht. Bij winst komt zelfs het linker rijtje weer in zicht, al hebben de meeste concurrenten een wedstrijd of zelfs twee minder gespeeld.

Een videoverslag van de wedstrijd is te vinden op: https://vimeo.com/149558676