Compaendames gaan onderuit in Castricum

door Kelly van Veldhuizen – Oostzaan – De dames van Compaen namen het na het nipte verlies van twee weken geleden tegen US 3 op tegen Croonenburg uit Castricum. De dames uit Oostzaan hadden nog een appeltje met de Castricummers te schillen, nadat zij twee jaar geleden door hen werden uitgeschakeld voor een plek in de 2e divisie.

De eerste set zorgde beide ploegen voor spannend spel. Compaen maakte weinig gebruik van de vele fouten opslagen van Croonenburg en de stand liep gelijk op tot 20-19 voor de thuisploeg. Vanaf dit moment konden de dames van Compaen niet doorzetten en ging de set met 25-22 naar de Castricummers.

De Oostzaanse dames leken compleet verslagen te zijn na het verlies van de eerste set en begonnen de tweede set matig. Bij een stand van 11-6 werd Kimberly van Oeffel gewisseld voor Kelly van Veldhuizen. Na verschillende passfouten keken de dames van Compaen tegen een achterstand van 22-12 aan. Op deze stand werd Tamara Lust vervangen door Lisette Goede. Er kwam op dit moment meer aanvalskracht en servicedruk van de gasten uit Oostzaan. Dorien Conijn wist de achterstand te verkleinen door een goede serviceserie. Hetzelfde trucje werd herhaald door Kelly van Veldhuizen, waardoor de stand op 23-23 kwam. Een geplaatste bal van Croonenburg maakte een einde aan de opmars en Croonenburg won deze set met 25-23.

Ondanks het nipte verlies in de tweede set waren de dames van Compaen gebrand om de derde set te winnen, zodat de winst nog niet uit handen gegeven zou worden. De servicedruk werd opgevoerd, waardoor de coach van Croonenburg bij een stand van 3-10 genoodzaakt was om een time-out te nemen. De time-out had geen effect op het spel van Croonenburg en daar maakte de dames van Compaen gebruik van. Deze set wisten de gasten uit Oostzaan met 13-25 naar zich toe te trekken.

Bij een setstand van 2-1 was winst nog mogelijk voor de dames van Compaen. De dames begonnen de set fanatiek en kwamen op een 4-8 voorsprong. Door een aantal onnodige fouten aan de kant van Compaen, kwam Croonenburg terug tot 10-10. De spanning kwam terug in de wedstrijd en de stand liep gelijk op tot 20-20. Door rommelig spel en wat ongelukkige arbitraire beslissingen, maakten de Castricummers vier punten op rij. Compaen wist deze achterstand niet meer in te halen en de set werd met 25-21 gewonnen door Croonenburg.

Na een 3-1 verlies zijn de dames gebrand om de volgende wedstrijd te winnen. Deze wedstrijd wordt gespeeld tegen oud-coach Robert Misset die in dienst is getreden bij Axell claims Sovoco dames 1. Deze wedstrijd wordt gespeeld op 10 oktober om 15.45 uur in Sporthal Oostzaan.

Teamfoto PDZ ERB 630x420 72 dpi(1)