Eerbetoon Compaen aan haar internationals

OOSTZAAN – Meer dan 1200 interlands speelden voormalige Compaen-leden tot dusver bij elkaar. De negen Oranje-volleyballers die daarvoor verantwoordelijk zijn, staan sinds afgelopen zaterdag op de Wall of Fame van Compaen in Sporthal Oostzaan.

Met een doek met een oppervlakte van bijna twintig vierkante meter brengt de vereniging hen een eerbetoon. Zij droegen er toe bij dat de dorpsclub zich al tientallen jaren in de sub-top van het volleybal weet te handhaven. Vorig seizoen was de herenploeg uit het kleine Oostzaan zelfs lang de verrassing van de topdivisie. De Wall of Fame moet ook een stimulans zijn voor de huidige en toekomstige leden van Compaen.VVC WoF 630x420

Initiatiefnemer Marcel Vermeulen was maanden langbezig om de foto’s te verzamelen voor de wall. Via veel zoekwerk en de inzet van leveranciers lukte het afbeeldingen van de negen bij elkaar te krijgen. Tjerk Laan zorgde voor de compositie, terwijl Edwin Brandt het raamwerk voor het doek construeerde.

Verenigingsvoorzitter Marcel Verkerk, erevoorzitter Henk van Veldhuizen en Jan van Vloten, voorzitter van Stichting Sporthal Oostzaan, onthulden voorafgaand aan de finales van het Westvast-toptoernooi de Wall of Fame.

Dit gebeurde in het bijzijn van de ex-internationals Teun Buijs, Martin Teffer, Stofke van Strien en Ellie Lust. Namens Pieter-Jan Leeuwerink waren zijn broer en schoonzus, weduwe en schoonmoeder aanwezig. Zij toonden zich aangenaam verrast door het grootse eerbetoon van Compaen.

Op het doek zijn verder afbeeldingen te vinden van Anne Buijs, die zich ten tijde van de onthulling voorbereidde op haar interland tegen Brazilië, Martin de Groot, Justin Sombroek en Geert Trompetter. Laatstgenoemde speelde nooit voor de Oostzaanse club, maar was er wel meer dan tien jaar trainer.