Compaen dames bekeren niet verder

Vandaag is de eerste keer van het seizoen dat we een officiële wedstrijd mogen spelen. Toch zien wij deze potjes als oefenwedstrijden (wel die we graag willen winnen natuurlijk). We zijn met het complete team, zonder aanvulling van andere teams richting Den Haag vertrokken. Hier mogen we de eerste wedstrijd spelen tegen Kalinko DS1, dit is ook de tegenstander van de eerste thuiswedstrijd, dus een mooi moment om te kijken het het ervoor staat met ons niveau.

De eerste set beginnen we met een sterke service serie van Kyra, we starten met een mooie voorsprong en geven deze eigenlijk de hele set niet weg. Iedereen werkt hard en we laten mooie acties zien en dit resulteert dan ook in de eerste setwinst van het seizoen, 25-18!

In de tweede set staat vooral onze service centraal, waar dit in de eerste set onze eerste voorsprong opleverde ging het in de tweede set helemaal mis. We lopen achter de feiten aan en weten ons zelf niet bijeen te rapen en het weer op te pakken. We worden in alles wat we doen plots een stuk tammer. In de loop van de set krabbelen we weer een beetje op maar helaas liepen we te ver achter, 20-25.

Nou nog 1 setje (dachten wij toen nog, later bleek toch anders). In deze set wisten we weer wat meer risico in onze serve te stoppen, dit zorgde ervoor dat de tegenpartij het moeilijker kreeg, hier profiteren wij gelukkig van! Er wordt goed verdedigd, het spel wordt mooi verdeeld en ballen worden op alle posities mooi afgemaakt. 25-20 voor ons! Klaar, dachten wij. Tot het om 3 gewonnen sets bleek te gaan. Nog een setje dan maar! Eigenlijk verloopt de vierde set een beetje hetzelfde als de derde set. Ook deze winnen wij met 25-20. 3-1, nu echt gewonnen!

Na een korte pauze spelen we de volgende wedstrijd tegen Vives DS1. Vorig seizoen de kampioen uit onze poule en dus gepromoveerd naar de eerste divisie, dit zal dus een lastig potje worden voor ons.

In de eerste set bleek dit helaas ook zo te zijn, aan onze kant liep het totaal niet en lukte het niet om ons motortje weer aan te zetten. Helaas wordt deze set dan ook 9-25 voor Vives.

Herpakken en doorgaan, dit lukt aardig. We durven opeens weer meer en de serveer opdracht van Thomas wordt goed uitgevoerd. We werken hard en we laten mooie dingen zien en scoren mooie ballen. Helaas blijkt de tegenstander toch echt een maatje te groot. De tweede en derde set verliezen we met 21-25 en staat het 3-0.

Niet door in de beker maar wel klaar voor de eerste echte competitiewedstrijd. Deze staat gepland op zaterdag 23 september om 17.00 tegen Armixtos DS2. Op de compaendag hebben we in onze eigen sporthal met 3-1 weten te winnen van dit team, komen jullie kijken of dat ook gaat lukken in de Pijp?

Tot dan!

#1 Jill