Afscheid van een clubicoon: KanTini

door Tjerk Laan – Oostzaan, 13 juni – Volleybalvereniging Compaen Oostzaan krijgt het momenteel stevig voor de kiezen. Drie topspelers vertrekken naar de Eredivisie heren, Dames 1 jammerlijk gedegradeerd uit de tweede divisie en dan nu het afscheid van Mevrouw KanTini Roels. Formeel geen lid van de vereniging maar daarom niet minder een clubicoon.

Er komt heel wat kijken bij het runnen van een sportvereniging, en zeker één met topsport-pretenties. Voor volleybal op Topdivisie-niveau neme men: Een min-of-meer goedgekeurde sporthal, twaalf spelers, een gedreven staf, een bestuur dat erachter staat, jeugd die enthousiast wil ballenrollen en EEN GEZELLIGE KANTINE.

Een plek waar je je kan opladen vóór de wedstrijd (met koffie) en waar je kan vieren of uithuilen nà de wedstrijd (meestal met iets anders). Tini Roels was er altijd, in goede en slechte tijden, en zeker niet alleen voor de thuisploeg. Als je na een smadelijke nederlaag toch een leuke zaterdagavond had gehad en met opgeheven hoofd Sporthal Oostzaan verliet was dat voor een groot deel haar verdienste.

Het is nog volstrekt onduidelijk hoe het beheer van de sporthal er komend seizoen uit zal zien en dus ook of de hamburgers (met spekjes) net zo lekker zullen zijn na een slopende vijf-setter. We gaan na ruim dertig jaar afscheid nemen van Tini Roels en haar geweldige mensen op de receptie die de Stichting Sporthal Oostzaan voor haar organiseert.tini

KanTini, namens alle vollyballers in Oostzaan en wijde omgeving (pak ‘m beet, van Bedum tot Meijel): Bedankt!

Vrijdag 23 juni, vanaf 16:00 uur, Sporthal Oostzaan, Twiskeweg 107.