Compaen D1 stevig op tweede plaats

door Dorien Conijn – Beverwijk – De dames van Compaen hebben dit weekend goede zaken gedaan in de strijd om de bovenste plaatsten in de derde divisie. Compaen wist met geconcentreerd spel de volle buit van 5 punten mee te nemen vanuit Beverwijk. Doordat de tegen elkaar spelende concurrenten Spaarnestad en US de punten verdeelden, loopt Compaen zowel in op koploper US als uit op Spaarnestad.

Na een wat late aankomst door openstaande en niet werkende bruggen kwamen de meiden van Compaen aan in een bijna lege sporthal De Walvis. De sfeer moest duidelijk vanuit het team komen.

Het publiek druppelde langzaam binnen en vanuit Oostzaan was weer een harde kern van enthousiaste supporters meegekomen. Met name het publiek van Jonas roerde zich op weinig charmante wijze in de strijd door voortdurend commentaar op de scheidsrechter. Compaen trok zich hier niets van aan en begon meteen goed aan de wedstrijd. Door een sterke passing kon spelverdeelster Kyra Brandt alle aanvalsters goed vinden. Jonas was echter niet van plan om het de Oostzaanse meiden makkelijk te maken en kwam na een grote voorsprong van Compaen aan het eind van de eerste set toch weer angstvallig dichtbij. Aan het einde van de eerste set besloot de scheidsrechter nog even zijn ´moment of fame´ te pakken. Bij een 24-22 stand voor Compaen werd de bal binnengeslagen door Joëlle Petiet. Althans, dat was de stellige overtuiging van de speelsters van beide teams, die al naar de achterlijn vertrokken voor de volgende set. De scheidsrechter miste bij deze bal echter de assistentie van een lijnrechter en besloot om een dubbel fout te geven bij deze bal die zeker één meter binnen de lijnen was gevallen. Het punt werd overgespeeld en op professionele wijze afgemaakt door Compaen.

Het verhaal van de eerste set bleek uiteindelijk het verhaal van de hele wedstrijd. In iedere set werd een grote voorsprong opgebouwd, waarna Compaen de teugels wat liet vieren en Jonas tegen het einde van de set weer dichterbij kon komen. In de slotfase van iedere set wist Compaen echter iets minder fouten te maken en door goed verdedigingswerk werden alle sets met goed resultaat afgesloten.

Volgende week wordt er weer tegen Jonas gespeeld. Dit keer mag Compaen in een thuiswedstrijd in sportzaal De Greep proberen om opnieuw vijf punten aan het totaal toe te voegen.

IMG_0143 IMG_0182 IMG_0187