Compaen DS1 – USV Protos DS1

Vandaag hadden wij weer een thuiswedstrijd tegen onze concurrent USV Protos dames 1; die met 1 puntje boven ons staan in de ranglijst.
Vooraf de wedstrijd kregen we een opdracht van de coach Thomas: Protos zijn strijdlied willen wij niet horen! Dit lukte door het gezellige publiek, het team en de kneiter harde box die muziek afspeelde.

Met een bal op Jill d’r neus was Jill ook helemaal klaar voor de wedstrijd!
We beginnen in set 1 met: Kyra, Lindsy, Jill, Nienke, Iris, Anouk en in het rode shirtje Luna!
We beginnen de set wat stroef: Protos heeft een goede serve en brengt ons op een achterstand van 1-6.
Bij een achterstand van 9-13 komt Tessa erin voor Lindsy. Dit pakte goed uit en het team begon zijn draai te vinden!
Zowel de meiden in het veld als de meiden buiten het veld staan te juichen bij elk punt. Dit zorgt voor een voorsprong van 15-14. Met een mooie service serie van Iris halen we de 1e set binnen met 25-23.

In set 2 staan we hetzelfde als hoe we geëindigd zijn. We begonnen sterk met een goed blok! 1-0. Het verdere verloop gaat wat rommelig: we maken veel eigen foutjes en een opstellingsfout hielp daar ook niet bij!
Op 8-13 vraagt Thomas een Timeout aan en voert een dubbele wissel uit. Inez en Robbin komen er in voor Kyra en Jill. dit wierp helaas niet zijn vruchten af. De achterstand wordt maar groter…. 10-20 voor de Utrechtse meiden.
Op 11-22 komt Lindsy in het veld voor Iris als laatste noodgreep. Het mocht niet baten en wij verliezen de 2e set met 16-25.

In set 3 beginnen wij met Kyra, Jill, Nienke, Anouk, Tessa, Lindsy & Luna. We starten weer met een frisse moed!
We gaan erg gelijk op! 11-10.
Met het trommelwerk en gejuich van het publiek komen wij lekker in deze set.
Er wordt gewerkt voor elkaar, goed gecommuniceerd en Luna heeft alle prikballetjes van de tegenpartij!
Op 20-19 wordt Nienke gewisseld voor het servicekanon Inez!
Met een spannende rally op 24-23 maakt Jill het goed af met een harde bal!
Winst 3e set: 25-23!

Wij wilden echt geen 5setter, dus op naar de overwinning!
Weer gaat het erg gelijk op! 11-11 en 12-12.
Op een gegeven moment nemen wij de overhand! Bij 18-15 krijgt Protos paniek en vraagt een timeout aan.
Protos komt weer terug en we staan weer 20-20.
Op 23-22 komt Iris erin voor Nienke en serveert ons naar de overwinning!
25-22!!!!!!!

Met een 3-1 overwinning komen wij op de 7e plek in de ranking! Dit waren erg belangrijke puntjes voor ons.

Volgende week spelen we uit in Woerden tegen VTC woerden DS1.
Zien wij jullie dan???
#6 Lindsy Beekhof.                   📸: Tjerk Laan