Dames 1 had nog een appeltje te schillen met Woerden

De thuiswedstrijd waren wij aan de winnende de hand, maar na het uitvallen van onze spelverdeler Kyra waren wij zoekende met pass naar de libero en pass mid. Wij wonnen nog met 3-2 maar volgens Woerden kwam dat door hun goede spel.

Nou mooi niet he! Wij hadden onze vaste harde kern mee, wel zonder trommel. Robbin, Bente en Zoë konden niet spelen, maar waren supporters aan de kant en wij hadden naast inmiddels vaste krachten Tessa, Inez en Anouk ook Indy mee als extra spelverdeler. Zelfs Tjerk kwam ons supporten & mooie foto’s maken (daarvoor bedankt!).
Wij begonnen met Kyra, Jill, Anouk, Nienke, Lindy, Iris en natuurlijk Luna. Wij begonnen gelijk, maar Iris mocht serveren en dat zorgde voor een gat.

Vervolgens scoorde Jill veel en werden beiden middens goed benut. Toch wisten wij de voorsprong niet te behouden, dus Tessa kwam er in voor Lindsy. Tessa gaf al iets meer rust, Luna haalde alles van de vloer, maar wij maakten het wel onnodig spannend. Gelukkig wonnen wij met 25-22. Tip van Tjerk: “Het hoeft niet zo spannend gemaakt te worden.”
De tweede set begonnen we zonder Kyra. Inez kwam er in als extra dia, maar dat is natuurlijk een tactische zet van onze coach Thomas. Zonder het eerste punt gespeeld te hebben, kwam Kyra er alweer in en we begonnen sterk. Iris mocht weer serveren en daar had Woerden wederom geen antwoord op. Libero 1, Libero 2, Libero uit de pass… Woerden was aan het zoeken en wij kregen vleugels. Alles lukte.

Jill scoorde alles wat ze kon aanvallen, Nienke en Anouk scoorden lekkere puntjes en trokken het blok uit elkaar en Tessa scoorde ook alles, met harde ballen en ook een slim balletje rechtdoor in de hoek. Het resultaat: 25-10.

Set 3 begon vervolgens stroef. Wij gebruikten hetzelfde trucje weer met Kyra, Inez en Jill. Hierdoor kon Inez ook lekker haar puntjes maken in het veld. Luna zette de passlijn goed neer, maar we kwamen niet aan scoren toe. We wisten inmiddels dat ze een goed blok hadden, maar maakten niet goed gebruik van de gaten in hun verdediging. Terwijl zij juist goed gebruik maakten van onze handjes in het blok. Alleen Anouk wist het midden nog even te killen. Lindsy kwam er in voor Tessa, maar ook toen konden wij nog niet het verschil maken. Aan het einde van de set kwam onze vechtlust pas weer terug en Kyra serveerde weer een heerlijke serviceserie. Wij kwamen terug in de wedstrijd, maar een dubieuze netfout werd ons deze set fataal. De bal raakte het net, maar dat was een speler volgens de scheids. Wij hadden het natuurlijk al eerder laten liggen in de set, maar dit was een zuur en onterecht einde waar wij een gevoel hadden deze set nog binnen te slepen.

De 4e set begonnen wij zoals wij geëindigd waren, met wel weer het trucje met Inez erbij. We waren fel, maar het liep gelijk op. Onze service was goed, maar scoorden niet meer direct. Wij moesten het van ons spel hebben. Luna haalde alles van de vloer en verzorgde weer een goede passlijn met Lindsy en Iris. Nienke en Anouk probeerden elk blok dicht te lopen en Nienke haalde haar omloopbal uit de trucendoos. Lindsy liet nog even zien waar het gat zat “8 8 8” oftewel het centrum. Wij waren fel, wilden winnen en ook Kyra wist naast wéér een goede serviceseries iedereen weer goed te bedienen. Er waren veel lange rallies, waarbij wij vaker aan het langste eind trokken dan Woerden. Bij 22-24 voor ons, stond er dan ook 1 ding te doen: een goeie service op die libero. Dus dat deden wij: afsluiten met een van de krachten van de dag: een ace op een van de libero’s!

1-3 overwinning en dus weer 4 punten in de pocket mee naar Oostzaan.

Tekst: #8 Iris Vessies                         📸 Tjerk Laan.