Compaen krijgt huiswerk van Taurus 2

Tekst: Marcel Vermeulen; fotografie: Tjerk Laan fotografie

Oostzaan, 22 sep – De brugpiepers van Compaen hebben zaterdag van Taurus 2 een flinke stapel huiswerk meegekregen. De afstraffing bij het begin van het seizoen heeft voldoende leerstof voor de komende maanden opgeleverd. De al lang cum laude afgestudeerde tegenstanders lieten zien dat de jongelingen nog niet aan de hogeschool van het volleybal toe zijn.

Middenaanvaller Jesse Koopman was een Oostzaans lichtpunt

De voormalige broodspelers Jelle van Jaarsveld, Bert Sturkenboom, Hans van Westrienen en Theo Kranenborg toonden in Sporthal Oostzaan dat er ook deze competitie weer geen maat staat op de reserveploeg uit Houten.  Gezien de vreugde na afloop vindt de kampioen van vorig seizoen dit soort potjes nog steeds leuker dan het aangaan van de uitdaging in de Topdivisie.

Het heette dat Taurus 2 de talenten langzamerhand naar voren zou schuiven, maar zaterdag bleek dat de oude garde nog steeds de klus gaat klaren. Toen in de vierde set de zege al zeker was, mocht de tweede keus opdraven. Compaen was toen al zo murw gebeukt dat de thuisploeg hiervan niet kon profiteren.

Bij de Oostzaners is dit seizoen veel anders, maar het resultaat in de thuiswedstrijd tegen Taurus 2 was ook nu 0-4. Anders dan de vorige competitie was het dit keer wel een set spannend. In de tweede spelperiode hield Compaen het vol tot 24-24. Toen vond de 207 centimeter lange mastodont Van Jaarsveld het voldoende en met twee vernietigende aanvallen vanuit het achterveld boorde hij alle hoop de grond in.

De overige sets was het krachtsverschil enorm (18-25, 18-25 en 16-25). Gevolg van het feit dat de passlijn voortdurend onder druk stond en de aanvallers de hoge blokkering nauwelijks konden passeren. Slechts enkele lichtpunten vielen in de duisternis te constateren. Nieuwkomer Jesse Koopman bleef als middenblokkeerder enigszins overeind en Jasper Geerdink had als buitenaanvaller enkele goede fases.

Compaen vervolgt de competitie zaterdag bij Sliedrecht Sport 2. Dan wacht opnieuw een confrontatie met enkele voormalige eredivisiespelers.