Covid update #3 Corona protocol

Oostzaan, 17 september 2020

Beste Compaener,

Volgend op de Compaendag van 5 september j.l. hebben we eea verwerkt tot een update van het Corona protocol.
Lees deze informatie aandachtig door, zodat we weten wat we van elkaar en de club kunnen verwachten. Laten we er samen een leuk en gezond seizoen van maken!

Coronaprotocol
Vanaf maandag 17 augustus starten de trainingen weer in de Greep en de OFC-hal. Op dinsdag 18 augustus wordt voor het eerst weer getraind in de Sporthal. Bij alle trainingen geldt het sportprotocol van NOC/NSF. Je vindt de meest actuele versie via https://nocnsf.nl/sportprotocol. Neem dit document voorafgaand aan de eerste training door en houd je aan de regels die in dit protocol zijn opgenomen. Ook als je het zelf niet eens bent met de richtlijnen, houd je je er aan in het belang van je medesporters en de club. Naast het NOC/NSF protocol hanteert Compaen een eigen protocol.
De belangrijkste zaken nog even op een rij:

Voorafgaand aan en na afloop van de training

• Als je klachten hebt, wordt er niet gesport.
  • Als er klachten ontstaan tijdens het sporten, ga je direct naar huis.
  • Heeft iemand in jouw huishouden koorts of zelfs Corona, blijf dan thuis.
  • Ben je minder dan twee weken geleden teruggekomen uit een risicogebied (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-op-vakantiegaan/reizen-buitenland), blijf dan thuis.
  • Houd 1.5 meter afstand tussen alle niet sporters en sporters buiten je eigen team
  • Was je handen voor en na bezoek aan de sporthal.
  • Kleed je thuis al om, gebruik de kleedkamers zo min mogelijk. Douchen is toegestaan, maar met 1,5 meter afstand. Dit betekent dat in de sporthal en de OFC-hal maximaal 1 persoon tegelijk kan douchen en in de Greep 3 personen tegelijk.
  • Loop na het betreden van het gebouw (met name bij de sporthal) direct door naar de zaal zodat anderen ook binnen kunnen komen met inachtneming van 1,5 meter afstand.
  • De trainingen die aansluiten op voorafgaande trainingen, starten 5 minuten na de normale starttijd (dus 21.05 in plaats van 21.00 uur). Kom tussen 21.00 uur en 21.05 uur pas het gebouw binnen.
  • Trainingen die worden opgevolgd door andere trainingen, worden 5 minuten voor het aflopen van de trainingstijd beëindigd (dus in plaats van 21.00 uur stoppen we om 20.55 uur). Je hebt dan tot 21.00 uur om naar de kantine te lopen of de sporthal te verlaten.
  • Ga je na de training naar de kantine, houd dan daar ook de richtlijnen aan. Dit zowel voor je eigen gezondheid en die van anderen als om te voorkomen dat de beheerder van de kantine een flinke boete krijgt.

Tijdens de training

• Vermijd het uitwisselen van ballen met een andere trainingsgroep.
  • De trainer houdt bij wie aanwezig is en geeft deze informatie door aan onze Coronacoördinator Stef Geerdink. De informatie wordt 14 dagen bewaard en daarna vernietigd.
  • Publiek bij de training is toegestaan, maar houdt 1,5 meter afstand tot elkaar en tot de sporters en trainer.
  • Er wordt getraind door maximaal 12 personen per volleybalveld. Trainers en coaches worden hierbij niet meegerekend en dienen derhalve anderhalve meter afstand te houden.
  • Sporters worden zelf geacht hygiënemiddelen te verzorgen.
  • Algemene materialen (net, ballen, palen) worden schoongemaakt na de training.
  • Sporters en begeleiding vermijden stemverheffing.
  • Waar het van toepassing kan zijn, zoals bij de warming up, wordt er zoveel mogelijk 1.5m afstand gehouden tussen sporters.

(Oefen)wedstrijden
Bij (oefen)wedstrijden zijn de bovenstaande regels ook van toepassing. De verwachting is dat vanuit de Nevobo een apart procotol voor competitiewedstrijden wordt opgesteld. Zodra dit wordt gepubliceerd, sluit Compaen zich hier uiteraard bij aan en wordt dit onder alle leden verspreid.

Voor zowel onze eigen teams als bezoekende teams gelden volgende (extra) regels:

• Wij houden de corona regels van de Nevobo aan
  • Voor bezoekende teams geldt: kom zonder publiek, er mag helaas toch nog niet gezongen worden, indien mogelijk zullen we in de toekomst hopelijk wel publiek kunnen ontvangen
  • Voor jeugdwedstrijden geldt dat 3 begeleiders/chauffeurs welkom zijn
  • Per Compaen team zijn 6 toeschouwers welkom
  • Onze kantine Sportcafe ‘The Match’ is beperkt toegankelijk, en binnen de grenzen van het RIVM kunnen jullie hier graag een drankje en een hapje doen. Speel je in de Greep, weet dan dat daar geen kantine is.
  • De kleedkamers en douches zijn beperkt open voor gebruik. Per kleedkamer staat aangegeven hoeveel personen er maximaal aanwezig mogen zijn. Als het maximum bereikt is, dien je te wachten tot er een plaats vrij komt
  • Kom niet te vroeg naar de Sporthal (Twiskehal of de Greep). Een kwartier voor het inspelen omkleden.
  • Er zijn geen lockers beschikbaar; neem al je persoonlijke spullen vanuit de kleedkamer mee naar de sportaccommodatie.
  • Volg de aangeven looproutes.
  • Volg altijd de aanwijzingen van de wedstrijdleiding en/of de kantine op
  • Naast een boel regels hebben wij er veel zin in en ontvangen wij jullie graag eindelijk weer in onze sporthal!

Bij vragen…
Als we ons allemaal aan deze maatregelen houden, minimaliseren we de kans op een Corona uitbraak en kunnen we allemaal op een verantwoorde manier volleyballen. Heb je vragen over dit protocol of over hoe Compaen omgaat met Corona: neem dan contact op met Corona-coördinator Stef Geerdink. (coronaprotocol@vv-compaen.nl)

Groet en veel plezier!

Stef Geerdink