2e editie Henk van Veldhuizentoernooi

De tweede editie van het Henk van Veldhuizentoernooi voltrekt zich zaterdag 2 september in Sporthal Oostzaan. Het evenement is vernoemd naar de man die door meer dan 30 jaar voorzitterschap er in belangrijke mate voor zorgde dat Compaen een toonaangevende club in het landelijke volleybal werd. De bezoekende teams in het toernooi moeten een link met Henk hebben. Dat is weer gelukt. Draisma Dynamo 2 verdedigt de titel. Dit team staat onder leiding van Justin Sombroek, die Henk in een ver verleden als leerling in de klas had. Het andere team is VC Sneek, waar Patrick Koelemij de scepter zwaait. Patrick was Compaen-speler toen Henk teambegeleider was. Het Henktoernooi is dit jaar een drie- in plaats van een vierkamp door de terugtrekking van VCV. Voor het eerste herenteam van Compaen wordt het een soort vlootschouw. De piraten presenteren zich namelijk voor de eerste keer voor eigen publiek. De ploeg heeft opnieuw een ware metamorfose doorgemaakt, maar dat betekent niet dat er veel vreemde gezichten bijgekomen zijn. Met het doorschuiven van Evert Hankes, Bram Bekebrede, Koen van de Wetering en Yanick de Rooij en de terugkeer van Jasper Geerdink heeft heren 1 nog meer een Compaen-gezicht gekregen. Nagenoeg alle spelers van de selectie maakten deel uit van de veelgeprezen jeugdopleiding. Om dit te onderstrepen, draagt de ploeg inspeelshirts met daarop het logo van Compaen Volleybal Academie. Het Henk van Veldhuizentoernooi is zaterdag 2 september van 13 tot 18 uur.