Kalinko DS1 – Compaen DS1

Met 10 speelsters reisden wij zaterdag 19 februari af naar “de virtuele koploper” Kalinko in Den haag.
Onze coach Ralf heeft ons vooraf een opdracht gegeven: hard werken, taken uitvoeren, elkaar helpen en vooral veel plezier maken!
Met als basis begonnen wij de 1e set met: Kyra, Lindsy, Bianca, Aerin, Bente, Jill en Luna.
Wij beginnen goed, of nouja Kyra!
Kyra weet hoe je een echte taak moet uitvoeren en serveert ons naar de 0-6 voor.
Kalinko komt langzaam in het spel en dat zorgt voor bijna een gelijke stand van 17-18.
Aerin serveert ons naar de 19-22 en zo slepen we de eerste set binnen!
24-26.

In de 2e set laat coach Ralf de opstelling zo staan. Het ging ook erg lekker!
Maar het lukt niet helemaal om op dezelfde manier als in set 1 te spelen.
4-0 en 8-2 achter, balen!
Door het inbrengen van Iris en de service series van Aerin en Bente komen wij terug op 22-18. Ondanks alle mooie aanvallen en verdedigingen verliezen wij 25-19.

In de 3e set komt Iris voor Lindsy erin. Wij starten weer met zo’n lekkere service reeks en mooie aanvalspunten van Bianca en Aerin! (0-6)
Wij houden een mooie voorsprong tot 9-15, maar dan komt er een lange serviceserie van de tegenpartij en is de voorsprong volledig weg!
Het lukt ons niet om deze set binnen te halen en verliezen 25-21.

In de 4e set beginnen we sterk! (1-4 en 6-9)
Op dat moment gaat een speelster van Kalinko vreselijk door haar knie tijdens haar aanval. Zij moet met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht worden.
Na een pauze van 45min en opnieuw inspelen vervolgen wij de wedstrijd.
Wij spelen lekker en knokken voor elk punt en komen op 10-16.
Door een moeilijke serve van de tegenpartij komen wij op een achterstand. 22-20.
Jill lost dit op en serveert ons naar de setwinst! 22-25.
5e set beginnen wij weer sterk (1-3), maar dan is het op en komen wij er passend niet meer uit en kunnen het spelletje niet af maken. In één klap gaan het van 5-4 naar 13-4 en verliezen wij met 15-6.

Ondanks het verlies hebben wij een geweldige wedstrijd gespeeld! Mooie verdedigende acties van Luna, Bente en Iris. Een goed spel en servicedruk van Kyra en mooie aanvalspunten van Bianca, Jill en Aerin.
Wij nemen 2 punten tegen een goed team mee naar Oostzaan.
Een echte teamoverwinning!

Tekst: #13 Lindsy Beekhof.          Foto's: John van Geenen.