Kwetsbaarheid Compaen cruciaal

door Marcel Vermeulen – AMSTERDAM – De kwetsbaarheid van Compaen is zaterdagavond in de wedstrijd tegen US (3-0) cruciaal gebleken. Met slechts vader Sandor (53) en zoon Allard (16 jaar) Rieuwers als reservespelers werd het voor de Oostzaners een onmogelijke strijd.

Als Compaen iedereen aan boord heeft en de teamleden in vorm zijn dan kan de ploeg alle tegenstanders in de topdivisie aan. Dat bewijst de overwinning van vorige week op koploper Alterno. Wanneer dat niet het geval is dan kan de debutant ook van elke opponent verliezen.

Belangrijkste afwezige in de dertiende competitieronde was Lars de Boer. Tegen een niet echt imponerend US was die aderlating op te vangen geweest als de overige spelers top waren geweest. Het was aan Daniël Homburg en Marvin Andringa om de aanvallende leemte van De Boer op te vangen. Dat mislukte jammerlijk.

Homburg was weer de speler van voor vorige week, die hoogte- en dieptepunten met elkaar afwisselde. Andringa kon aan het net ook geen stempel op de wedstrijd drukken. Van vervangend setupper Koen Baas (19) mag nog niet verwacht worden dat hij de aanvalspatronen gladjes uit zijn handen laat komen.

Ondanks al die beperkingen lagen er mogelijkheden voor het uitgedunde Oostzaanse gezelschap. Het gaf ook aan dat US na het verlies van Parra behoorlijk aan kracht heeft ingeboet.

In de eerste set keek Compaen constant tegen een achterstand aan, maar vond toch ineens bij 27-28 een setpoint. De Amsterdammers wisten via 30-28 te ontsnappen. De tweede set waren zij oppermachtig met 25-17. In de derde set hadden de gasten nog de leiding met 20-22. Het toen slordig spelende US kwam weer op toeren en wist via 26-24 de wedstrijdwinst te pakken.

Lichtpuntjes in de Oostzaanse duisternis waren de blokpunten voor Rick van Baar en Wouter Schoonenberg.

Volgende week wacht Compaen de thuiswedstrijd tegen Apollo, nummer voorlaatst in de topdivisie. De ploeg kan dan een voorschot nemen op vrijwel zekere handhaving in het debuutseizoen.

20150117-2011-DSC03634

link voor de foto’s is http://johnspictures.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7199778/