Oproep nieuwe leden recreantengroep

Zoals iedereen weet, is Compaen een volleybalvereniging voor leden van jong en oud. Dat kun je wel merken wanneer je bijv. in de Sporthal Oostzaan komt op een willekeurige zaterdagmiddag. Hoewel, nu mag je er even niet komen want door de coronapandemie mogen we niet zoveel.  Maar na de zomer zou het zomaar kunnen dat we weer heerlijk in de sporthal kunnen spelen! Tussen de regels door had ik het over “leden van jong en oud” en daar zit nou juist de kneep! Jonge leden dartelen in de sporthal over elkaar heen, maar ouderen doen het rustiger aan. Beide groepen zijn echter wel hartstikke enthousiast.

Op dinsdagochtend van 08.30/9.00 tot 10.00 uur geeft Compaen de gelegenheid aan een recreatieve damesgroep om te volleyballen! Een groep dus die geen wedstrijden in competitieverband speelt, maar waar gezelligheid misschien belangrijker is dan prestatiegericht volleyballen tijdens een lekker partijtje na een eenvoudige training!  En na de training en het daaropvolgende partijtje sluiten we altijd de inspanningen af met een kopje koffie in de sportkantine.

Maar… de laatste tijd hebben enkele dames van de huidige groep moeten afhaken. Ik heb wel eens horen zeggen: Logisch, want als je bijvoorbeeld 83 jaar bent en je hebt al meer dan 30 jaar gevolleybald dan komt er een moment dat het niet meer gaat als je zou willen.

Onze huidige groep met leden tussen 55 en 80+ heeft echt weer versterking nodig. 5 à 6 mensen is te weinig om nog een leuk spelletje te spelen. Misschien heb je vroeger wel in competitieverband gespeeld, had je nog een goede techniek, maar heb je er laatste jaren niets aan gedaan, dan komt dat zo weer terug! Maar is volleyballen voor jou echt iets nieuws dan kun je op recreatief niveau al snel meedoen! Bovendien heb je het grote voordeel dat er geen trainer staat die bij elke niet goed gespeelde bal zegt dat het beter moet omdat je zo nodig moet scoren! Hoewel sommige meiden springen een gat in de lucht als ze gescoord hebben!

Maar de vraag kan natuurlijk niet uitblijven: “Wil jij onze groep versterken?” 50-60-70 jaar is geen probleem, als je maar plezier in bewegen hebt en op het volleybalveld wilt laten zien dat je je  ‘mannetje’ staat!                                                                                                En als je nog een jeugdig volleyballer bij Compaen bent en je weet uit ervaring hoe leuk het is, zeg dan eens tegen je moeder (of oma): “Je kunt op dinsdagochtend ook gaan volleyballen; geef je op!”

En nu zijn er vast wel Compaeners onder jullie die een vader of opa hebben die een spelletje volleybal heel erg leuk vinden, als ze jou zien spelen, maar denken: ”Kan ik dat ook bij Compaen?” Natuurlijk kan dat. Als zij dat willen, gaan we kijken of we een leuke groep mannen bij elkaar kunnen samenstellen, die recreatief “een balletje willen slaan.” Zeg ze maar dat ze zich kunnen aanmelden via de Website, dan nemen we contact met hen op. En misschien kunnen we ook een gemengd team samenstellen!

Wil je meer informatie, bel me dan!!

Met sportieve groet,

Lex Buskens