Vlaggenschip der Vereeniging Heren 2 wint weer

Net als de vorige wedstrijd wint het Vlaggenschip met 3-1.
En net als alle andere wedstrijden in deze competitie verliezen wij de 2e set.

Gisteravond mochten wij aantreden tegen de Utrechtse studenten van Protos.
Helaas was Kevin, vanwege bezigheden elders, afwezig, waardoor het eeuwige talent de lijnen mocht uitzetten.

In de 1e set werd hij vergezeld door Lars, Evert, Koen, Fred, Bram en Mike.
Deze set lieten wij zien dat wij echt goed zijn. 25-12.

De 2e set werd, net als bij alle andere wedstrijden in deze competitie, verloren. Het lukte ons wel om 29 punten te scoren, maar dat bleek niet genoeg tegen de vrij-uit spelende studenten uit Utrecht.

Bij vlagen speelden wij briljant, maar regelmatig was coach Bob het niet eens met het in het veld bedachte, ietwat luie (woorden van de coach) strijdplan. Het leek inderdaad of iedereen zich spaarde voor de binnen één uur na de wedstrijd ontstane bon bij Mario van een kleine €200,-. Na de wedstrijd was echt totaal niets te zien van enige luiheid bij de spelers van het Vlagenschip.

In de 3e en 4e set liet Michiel zien dat zijn gemekker over zijn schouder totaal ongegrond is, want hij scoorde aan de lopende band. En nog hard ook!
Evert heeft ook zijn plek in het team gevonden en scoorde aanvallend en serverend, en dat voor een middenman(!), erg veel. Bram wilde zich ook even laten gelden en liet zien ook als p/l te kunnen scoren en dat deed hij, ondanks zijn schrikken, zeer goed!
De 3e en 4e set waren een ‘formaliteit’ en werden met 25-18 en 25-17 gewonnen.

Er is enige twijfel binnen het team of wij het Vlaggenschip of het Vlagenschip genoemd moeten worden. Het niveau is nog niet wat wij van onszelf verwachten en eisen, maar voorlopig voldoen wij aan onze doelstelling. Die luidt: alles winnen, maar geen kampioen worden! Wellicht lukt dat met het verliezen van elke 2e set. 😉
Bij vlagen is het spel dus boven Top(divisie)niveau, maar helaas blinken wij ook nog uit in slordigheden.

Volgende week zaterdag mogen wij onze gymoefeningen laten zien in Krimpen aan de IJssel. Wellicht lukt het ons wel om daar voor het eerst in deze competitie een 2e set winnend af te sluiten en de wedstrijd als een waar Vlaggenschip der Vereeniging te winnen.

Tekst: Ralf Muijs                           Foto: Tjerk Laan