Vlaggenschip der Vereeniging – Spaarnestad

Het Vlaggenschip doet er echt alles aan om de competitie weer enigszins spannend te laten worden. Deze bijzondere competitie, waarin de nummers 1 en 2 eigenlijk liever niet willen promoveren en de nummer 3 niet mag.

Sommige spelers trainen helemaal niet, anderen mondjesmaat.
Op de dinsdagse gymsessie is het een zoete inval van meetrainers, vrijwilligers uit jongens 1 en zelfs de voorzitter van de basketbalclub uit het buurdorp doet soms mee.
Voor de donderdagse vloeroefening van 1,5 uur, die eigenlijk minder lang duurt, omdat de sleutel al standaard 5 minuten na begintijd arriveert, stonden er welgeteld 3 bemanningsleden klaar om hun gympakje aan te trekken.

Op zaterdag is het helemaal niet goed te begrijpen wat er allemaal met dit team gebeurt.
Bij Heren 3 (eindelijk een heerlijke zege!) speelden 2 talenten uit het Vlaggenschip mee en bij mannen 1 mochten 4 leden opdraven om daar te laten zien wat zij dit jaar allemaal geleerd hebben.

Daarnaast besloot de spelverdeler een aantal dagen ziekteverlof op te nemen, waardoor de man die normaal de oefeningen bij mannen 1 neerzet, het set-uppen mocht waarnemen.
Gelukkig was onze coach wel weer aanwezig.

Ondanks deze bijzondere manier van voorbereiden op een wedstrijd stond er redelijk snel een 2-0 voorsprong op het scorebord tegen de middenmoters uit Haarlem.

De 3e set liet het Vlaggenschip maar even lopen in de wetenschap dat één van de concurrenten 4 punten had laten liggen en de iets mindere concurrent 1 punt.

De 4e set lukte het de leden van het Vlaggenschip niet om nog wat punten cadeau te doen, waardoor de voorsprong op de ranglijst nu 9 punten bedraagt.

Dankzij de aanwezigheid van onze topcoach zal er ongetwijfeld een Skuumpje in de Match genuttigd worden op deze prestatie.

Wij mogen een paar weken andere oefeningen doen dan de standaard gymoefeningen. Sommige leden gaan een weekje buiten in de sneeuw spelen en anderen gaan hun fysiek laten herstellen. Op zaterdag 11 maart staat de volgende balsessie weer op het programma.
Wij weten nog niet wie van de bemanningsleden daarbij aanwezig kunnen zijn.

Tekst: Ralph Muijs