SoVoCo – Vlaggenschip der Vereeniging

De eerste pot tegen de mannen uit Soest was echt een heerlijk volleybalgevecht op een bizar hoog niveau.
Vandaag stond de tweede wedstrijd tegen onze concurrenten van SoVoCo op het programma.
Alle elementen waren aanwezig om er een heroïsch gevecht van te maken.

Voor ons speelden onze dames een heerlijke wedstrijd, waarin zij lekker vrij en met veel lef tegen de nummer 3 van hun competitie speelden. Zij hadden door omstandigheden zelfs één speler minder dan het flink gehandicapte Vlaggenschip, wat bevrijdend leek te werken en waardoor zij 2 punten mochten meenemen.
In deze wedstrijd gaf middenblokkeerder Bekebrede het goede voorbeeld aan de middenblokkeerder Bekebrede van het Vlaggenschip. Beiden ‘verbaasden’ en verblijden vriend en vijand met heerlijke blokjes, mooie aanvallen met hun Gadget-armen en geweldige serviceseries, wat echt opzienbarend is. De mannelijke versie wilde echt in dit verslag opgenomen zien dat hij met zijn service er voor zorgde dat de libero uit Soest zelfs uit de pass gehaald werd. Bij deze dus!

Naast deze lekkere pot was de zaal goed gevuld met verbaal flink aanwezig publiek, dus de ingrediënten voor een lekkere wedstrijd waren aanwezig. Op de een of andere manier was het luidruchtige publiek al na een halve set een heel stuk rustiger.
Nog even terugkomend aan de aanwezige spelers bij ons. Wij hadden één speler meer dan bij D1. Wij hadden 2 spelers uitgeleend aan onze mannen 1 en hebben natuurlijk al eerder een speler weggepromoveerd naar dit team. Wij waren nu dus met 9 man, waarvan 2 jongens voor ons potje al met het 3e team een wedstrijd gespeeld hadden en 2 talenten fysiek niet echt in staat waren om een hele pot te spelen.

De mannen uit Soest waren trouwens ook niet compleet, waardoor het waanzinnig hoge niveau van de eerste wedstrijd helaas niet gehaald werd. Toch was er heel veel moois te zien. Onze passlinie stond erg goed onder leiding van onze mighty libero. De aanval was lekker gevarieerd, waarbij onze aanvoerder/coach/TD vakkundig buiten het aanvalsspel gehouden werd om zijn schouder niet verder kapot te maken. De 5 ballen die hij kreeg, scoorde hij wel briljant. Later in de 4e set waren er meer opzienbarende en benoemenswaardige acties, daar later meer over.

Zoals ik al eerder schreef was het aanwezige publiek al snel stil, de dames van onze eigen mooie club maakten het meeste lawaai! Dat kregen wij knap voor elkaar door heel solide, ontspannen en vooral met heel veel plezier te spelen. De belangrijkste onderdelen, naast het aanwezige talent, voor leuk en goed spel.

De eerste 3 sets verliepen redelijk hetzelfde. Onze passing was op orde, waardoor de spelverdeling gevarieerd was, ons blok voldeed en serverend hadden wij de Soestenaren onder druk.
Tot de 20 à 22 ging het gelijk op, maar dan zorgden wij dat wij, soms met enige hulp van de scheids, de set binnen haalden. 21-25, 23-25, 23-25

Van te voren was duidelijk dat we 2 niet geheel fitte spelers in het team hadden. Zij mochten na de 3-0 overwinning relaxen en de anderen aanmoedigen.

Met onze dia, die trouwens ook goed als passer/loper kan spelen, op de spelverdelerspositie en een nieuwe p/l en dia in het veld probeerden wij ook de 4e set te winnen. Opzienbarende voorvallen, zoals een middenman die een libero uit de pass serveert, de spelverdelende dia/pl die dezelfde middenman met een onderarmse 1e tempobal laat scoren en wederom een oldfashioned molenwiek van onze paling waren weergaloos! Helaas zorgde dat net niet voor nog een setwinst. (25-20)

Of misschien wel gelukkig, want anders hadden wij nu een voorsprong van 8 punten op de nummer 2 van onze poule. Nu is dat dus 6 punten, wat natuurlijk ook al behoorlijk is.
Wij gaan binnenkort waarschijnlijk met een crowdfundingactie beginnen, dus aan alle lezers vast een voorzichtige oproep om af en toe een biertje minder te drinken om het verschil aan inschrijfgeld voor het Vlaggenschip voor het seizoen 23/24 te bekostigen.

Het Vlaggenschip is daar zelf blijkbaar ook al begonnen, want ik heb nog nooit meegemaakt dat besteld bier niet of moeizaam genuttigd werd. Misschien is dit ook wel tekenend voor dit team, want blijkbaar is het topsportgehalte in dit team wel enorm hoog.
Vandaag speelden wij dus een leuke, gezellige (ook dankzij leuke en relaxte gasten aan de andere kant van het net), goede en mooie pot volleybal. De topper in de 2e divisie wonnen wij met 3-1 in en van Soest