Vlaggenschip der Vereeniging – Thor

Oude tijden herleefden in Sporthal Oostzaan.
De score werd bijgehouden op een PWF, vanwege (wederom) een storing bij het DWF. Gelukkig wist Hans nog hoe dit papier ingevuld dient te worden.

Wij moesten het helaas doen zonder onze dia, die liever op de p/l-positie staat, en onze aanvoerder, al heeft dat laatste weinig nieuwswaarde meer.
Op de dag dat onze Volendammer passer/loper even oud werd als onze blonde middenman en dia samen, wat hij overigens pas na de wedstrijd bekendmaakte d.m.v. het trakteren van een overheerlijke zelfgemaakte (niet door hemzelf, maar door onze meest aanwezige supporter) appelcake, mochten wij aantreden tegen Thor.

De mannen uit het team van de dondergod lieten het bij het inslaan nog wel donderen, maar slaagden daar tijdens de wedstrijd niet in. Als ze al een bal hard sloegen werd die door het blok op rechtsvoor nog harder onschadelijk gemaakt.

Het mooie van zo’n wedstrijd tegen een team onderin de middenmoot is dat coach Bob iedereen lekker veel kan laten spelen. Dat zorgde er, als vervolg op de eerder genoemde leeftijd, wel voor dat in de opstelling van de 4e set onze libero en p/l even oud zijn als 4 teamgenoten. En dat de spelverdeler van dienst zelfs even oud is als 3 medespelers in het veld. 🙈

Maar goed, dit heeft natuurlijk helemaal niets te maken met een wedstrijdverslag.
Over de wedstrijd is niet veel te melden, behalve dat onze man uit Ilpendam voor het eerst een setje aan de kant mocht/moest staan. Zelfs het ‘metertje’, dat onze libero in de pass aan hem overlaat, was voor hem moeilijk te belopen na 2 dagen schaatsgenot. Aanvallend was deze beuker gelukkig wel op dreef.

Uitblinker was Misha, die aanvallend, blokkerend (hij luistert en kan aanwijzingen ten uitvoer brengen), serverend en zelfs verdedigend zijn kwaliteiten liet zien in vooral de eerste 3 sets.
De wedstrijd eindigde, volgens het PWF, in 4-0. (25-21, 25-18, 25-17, 25-20)

De bemanningsleden van het Vlaggenschip der Vereeniging wensen u allen fijne kerstdagen en een mooie jaarafsluiting. Tot in 2023!

Tekst: Ralph Muijs.           Foto: Tjerk Laan.