Vlaggenschip der Vereeniging – VV Amsterdam

Verloren wij vorige speeldag tegen een ongelimiteerd aantal teams van US, vandaag verloren wij van slechts één Amsterdams team.

Tegen vv Amsterdam hadden wij het vandaag moeilijk. De kwaliteiten van de spelers van dit team zijn echt onomstreden. Op meerdere fronten werden wij afgetroefd.

Natuurlijk hebben wij te maken met het wegpromoveren van Kevin en mag de opvallend vake absentie van onze Technisch Directeur niet gebagatelliseerd worden, maar dat de tegenstander zo veel beter was op bepaalde onderdelen kan niet goedgepraat worden. Daarnaast is het feit dat de stilste libero van het land onze spreekkoren moet aanvoeren veelzeggend!

Dat deze libero zelfs af en toe boos in het veld staat is een openbaring. De wil om te winnen is heerlijk aanwezig bij deze man. Die wil is ook aanwezig bij een andere speler van ons team. De man die de hele wedstrijd één goed en één fout serveert, maar die ook even bepaalt om op 19-21 in de 4e set een serie van 6 bizar harde sprongservices te produceren.

Deze twee spelers maken het verschil tijdens de competitiewedstrijd tegen het 1e team van Amsterdam. Op welke onderdelen verloren wij van het multiculturele team uit de hoofdstad? Het inslaan van deze jongens was echt indrukwekkend. Niet iedereen kon goed mikken, maar het was wel allemaal errug hard.

Daarnaast was het ongelooflijk hoe deze enthousiastelingen kunnen en blijven zingen. Het maakt niet uit of ze 1-0 achterstaan, 2-0 of 3-0. Ze blijven juichen alsof ze net Argentinië verslagen hebben. Over Argentinië gesproken, onze scheids was waarschijnlijk ook Spaans. Geen 18 kaarten, maar slechts één, voor de interimaanvoerder van de thuisploeg. Het bijzondere van deze gele kaart is dat de scheidsrechter de discussie met deze speler aan wilde gaan en niet andersom. De scheids was zeker qua niveau vergelijkbaar met de WK-arbiter. Hij snapt helaas het spelletje gewoon niet. Begrijpt niet dat een libero niet binnen de 3m een bovenhandse set-up mag geven. Als een speler daar terecht tegen ageert, krijgt hij dus geel.

Ondanks het verlies van het inslaan, waarbij alleen onze 1e dia/dj kon meekomen, en het onvoorwaardelijke enthousiaste gezang van de gasten, was de wedstrijd best eenzijdig.

De huidige nr 1 van de ranglijst won alle sets van deze middenmotor. Zelfs, of dankzij, het laten spelen van alle bemanningsleden van het Vlaggenschip der Vereeniging bezorgde de jongeren uit de grote buurstad geen enkele setwinst.

Inslaan en zingen kunnen ze dus wel. Het blijven zingen is eigenlijk wel curieus en bijzonder, want als je niet presteert zou ik persoonlijk stil zijn en zeker niet bij een 3-0 achterstand weer gaan zingen alsof je dik aan het winnen bent. Dat was namelijk het idee dat men had op de andere velden in de sporthal.

Maar goed, Coach Bob heeft dus iedereen laten spelen.
Na de 1e set werd Misha ingebracht als een soort Koopmeinders.
Later in de wedstrijd werden Marc en Evert als De Jong en Weghorst in de ploeg gebracht. Geen enkele wissel had een negatief effect, waardoor wij geen penaltyserie nodig hadden.

Wij hebben namelijk zonder te excelleren met 4-0 gewonnen van de hoofdstedelingen, die geweldig kunnen inslaan en verbaal/zangtechnisch sterk zijn. Helaas werkte het DWF weer eens niet naar behoren, zoals de VAR tijdens NL-Argentinië.
Wij hadden anders een mooie foto van de ranglijst kunnen bijvoegen, waarop staat dat wij 1e staan in de 2e divisie. Weliswaar met maar 1 punt voorpsrong op onze vrienden uit Soest, en met één wedstrijd meer gespeeld, maar toch een knappe prestatie voor een team dat niet wil promoveren.

Volgende week spelen wij weer in Oostzaan, deze keer weer om 20.00 uur, of zoals de intimi weten, waarschijnlijk starten wij om 20.45 uur! Wij hopen jullie dan weer in de sporthal te zien om onze talenten aan te moedigen.

ps: de uitslag met setstanden is waarschijnlijk in de loop van de week in de NeVoBo-app te zien. Dan weten wij ook de exacte uitslag.

Het Vlaggenschip der Vereeniging-Amsterdam 4-0.
Tot volgende week!

Tekst: Ralph Muijs