Vlaggenschip der Vereeniging – Woerden

Na een leuke wedstrijd van Heren 1, waar ‘onze’ Kevin en Evert een mooie bijdrage leverden, mochten wij deze keer gelukkig slechts 40 minuten te laat starten met ons optreden.

De tegenstander uit Woerden was duidelijk nog niet bekend met onze traditie, want zij klaagden voor de wedstrijd al over trek, omdat de om half 6 genuttigde stamppot en pastasalade al verteerd waren.
Aangezien wij nog 20 minuten hadden voor het feest in de kantine begon, wilden wij er een snelle pot van maken.

Dat leek in de 1e set te lukken, want wij stonden heel snel flink achter. Gelukkig schudde, de hele avond spa rood drinkende, coach Bob ons wakker en wonnen wij met 25-19.

In de 2e set begonnen wij weer slap en gaven de mannen uit Woerden het idee dat er wat te halen was. Onze passers waren niet scherp en wij hadden geen antwoord op hun tactische ballen. Zij mochten deze set hebben. 21-25

De 3e set begon met 4 gescoorde ballen van invaller Bram. Hij had zijn managersoutfit weer geruild voor een gympakkie en liet zien dat trainen helemaal niet nodig is. Na de wedstrijd was hij bij het ‘fright night’ feest trouwens wel weer ‘de’ manager. Misha mocht deze set ook weer laten zien dat hij terecht gepromoveerd is naar het Vlaggenschip.
Deze set speelden wij eindelijk weer enigszins op het niveau van 2 weken geleden en gaven de tegenstander geen kans. 25-15

Herintreder bij ‘het minsterie van marine’ Kevin mocht in de 4e set de lijnen in het veld uitzetten. Deze set ging gelijkop. Bij 17-16 sloegen wij een gaatje. De 2e arbiter zorgde eigenhandig dat onze voorsprong weer tenietgedaan werd door zeer warrig te fluiten.
Onze 3 gescoorde punten moesten weer ingeleverd worden. Hierdoor waren de mannen in het veld eindelijk getergd en gaven de tegenstander geen kans meer. Door een aantal lekkere aanvallen en killblocks werd het 25-20.

Coach Bob vond blijkbaar dat zijn spellies wel wat beweging konden gebruiken, want hij liet zijn passlinie de hele wedstrijd staan. Alleen in de 4e set gaf hij een seintje naar een niet nader te benoemen passer/loper uit Volendam. Deze deed toen even een Ronaldootje. De voormalige vedette kreeg voor dit gedrag een schorsing van de club. Wij zijn benieuwd wat de vereeniging onze speler voor sanctie oplegt.

Op het feest, met 2 managers, wat gespleten hoofden/persoonlijkheden, losse vingers en veel bier, behalve voor onze spa rood-man, presteerden wij wel weer erg goed. Hier deden de mannen uit Woerden het trouwens ook erg goed.

Tekst Ralph Muijs.           Foto: John van Geenen.