Compaen Dames 1 behaalt een historische overwinning!

Voorafgaand aan het Compaenfeest speelde dames 1 de altijd beladen wedstrijd tegen Zaanstad D1. We starten met vertrouwen aan de wedstrijd tegen Zaanstad na onze overwinningen van de afgelopen weken op Zovoc en Leython. We startten de 1e set met Anouk, Jill, Lindsy, Nienke, Robbin, Tessa en Luna. Ook aan de overkant van het net stonden 2 Oostzaners opgesteld: Joy en Bente. Zaanstad was maar met 1 wisselspeler naar Oostzaan afgereisd.

De 1e set waren de teams aan elkaar gewaagd en gingen de scores gelijk op: via 11 – 10 en 12 – 15 werd het 14 – 18, het moment waarop Kyra en Manou binnen de lijnen kwamen voor Robbin en Jill. Na een killblock van Nienke op 18 – 20 voelde coach Buddy van Zaanstad zich genoodzaakt om een time out te nemen. Dit mocht niet baten, want na een killblock van Jill en Anouk kwamen we bij de stand 22 – 22 weer gelijk. Jammer genoeg trokken we toch aan het kortste eind en verloren we met 23 – 25.

De 2e set startten we met Kyra op de plek van Robbin. Dankzij een goede serveserie van Kyra en een killblock van Anouk stonden we al snel met 3 – 0 voor. Een time-out van Zaanstad op 6 – 1 hielp niets, want op een serveserie van Tessa liepen we soepel uit naar 8 – 1. Het hielp ook goed mee dat Zaanstad grossierde in servefouten. Via 11 – 3 liepen we uit naar 16 – 7 en leefde Lindsy zich uit op de vele set ups die ze kreeg. Ook de 2e time out van Zaanstad mag niet baten. We winnen de 2e set makkelijk met 25 – 15!

De 3e set tapt Zaanstad opeens uit een heel ander vaatje. De tegenstander beschikte opeens over een harde en strakke serve waardoor ze in no time op een 11 – 4 voorsprong kwamen, waarna Thomas een time out nam om al onze koppies weer in de juiste richting te krijgen. Dit leidt niet meteen tot het gewenste resultaat, want op 4 – 13 maakt Lindsy plaats voor Manou. Gelukkig komen we nog terug 9 – 15 na een sterke servicebeurt van Jill. We weten ons nog terug te knokken tot 12 – 16, maar daarna is de koek op en wint Zaanstad de 3e set met 13 – 25.

In de 4e set kwam Lindsy in het veld voor Tessa. Aanvankelijk levert deze wissel nog niet veel op, want we komen met 4 – 10 achter. Na een goede serveserie van Kyra en veel scores van Nienke door het midden is de stand bij 15 – 15 weer in evenwicht. Doordat we de serve van Zaanstad niet onder controle krijgen, loopt Zaanstad uit naar 15 – 19. Gelukkig is Nienke nu helemaal on fire op de set ups van Kyra, waardoor we via 21 – 19 uitlopen naar 24 – 21. Toch wordt het daarna nog spannend, maar na een time out van Thomas maakt Lindsy met een geslaagde smash een einde aan de illusies van Zaanstad in de 4e set: 25 – 23 winst!

De 5e set was onze beste set van de wedstrijd, dus die wonnen we eenvoudig met 15 – 8. Na de 3 – 2 winst hebben we tijdens het Compaenfeest nog lang nagenoten van de 1e winst van dames 1 op het 1e team van Zaanstad in vele jaren!

Volgende week spelen we uit tegen Sovoco om 17:00 uur in Soest. Komen jullie ons dan ook weer aanmoedigen?

#11 Tessa van Duijnhoven