Vlaggenschip der Vereeniging – Dynamo

Dit was een hele belangrijke week voor het Vlaggenschip. De hele week werd er voorbeschouwd, werden er, soms felle, gesprekken gevoerd, probeerde een ieder zijn eigen goede en andermans slechte punten te benoemen en mochten wij samen bepalen hoe het nu verder moet op het Vlaggenschip.

Mag onze Griek blijven of moet alle import weer vertrekken? Navraag bij de IND leert ons dat het wettelijk gezien zeer lastig wordt om de immigratieplannen uit te laten voeren.
En dan is er de vraag hoe wij moeten gaan spelen. Over rechts, door het midden of toch over links?

Het formeren van een coalitie kostte wat moeite. Onze best opgeschoren man van het midden gaf vooraf aan niet deel te nemen aan de formatie. Dat was ook niet mogelijk gezien zijn fysieke staat. Hij had bij het doen van meerdere kieswijzers te hard op zijn scherm gedrukt, waardoor zijn vinger niet meer goed functioneert.

Gelukkig wilden 2 andere middenpartijen deelnemen, zodat wij daar goed bezet waren. Net voor onze partij begon, vonden wij ook nog een gedoogpartner om de formatieve lijnen uit te setten in geval van nood.

De kleine gele partij uit Heerhugowaard was weer gekozen, ook beschikbaar was de nieuwe stemmentrekker uit het Kennemerland.
Opvallend is dat al deze mannen echt blond zijn. Niemand had een waterstofperoxidebehandeling nodig.

Formateur coach Bob a.k.a. Billy had de zware taak om de mensen met verschillende meningen als één goedlopend team te laten functioneren. Dat lukte redelijk, al moet worden gezegd dat de linkse partijen niet op hun best presteerden. Over rechts liep het ook niet heel lekker in het begin, later functioneerde dat beter. Door het midden regeerden wij wel goed.
Helaas voor ons was de oppositie zeer vaardig in het aanvallen van onze zwakke punten. Wij konden het de ervaren leden van deze gerenommeerde Apeldoornse partij soms lastig maken door met zeer goed beargumenteerde aanvallen te komen, maar konden uiteindelijk niet op tegen hun overredingskracht.

Onze standpunten waren goed doordacht, maar de debattechnieken van de tegenpartij waren beter.

Het resultaat was daardoor een flink zetelverlies. Ondanks dat zat de stemming er goed in bij het aansluitende feest.

Tekst: Ralph Muijs