Compaen Dames 1 wint alweer van Zovoc

Afgelopen zaterdag speelde Compaen DS1 tegen Zovoc DS1 uit Zoetermeer. De uitwedstrijd hebben wij met 4-0 gewonnen, dus gingen we met hoge verwachtingen het veld in.

De eerste set beginnen we met Manou, Anna, Kyra, Jill, Luna, Lindsy en Nienke. We starten moeizaam, omdat we moeite hebben met de korte services van Zovoc. Gelukkig komen we dankzij een mooie serve-serie van Nienke terug tot 9-8! Na een slimme doortikbal van Kyra neemt Zovoc op 10-8 een time out. Na deze time out lukt het ons niet meer om de bal op de grond te krijgen bij Zovoc, dus neemt coach Thomas een time out op 10-12. We komen maar niet dichterbij, ondanks aces van Kyra, Manou en Lindsy: 15-17. Op 19-22 probeert Thomas het tij te keren door een dubbele wissel uit te voeren met Tessa en Robbin voor Kyra en Jill. Ook dit mocht niet baten. De set eindigde uiteindelijk met 21-25 in voordeel van Zovoc.

In de tweede set komt Tessa op de plaats van Manou. Op 8-4 is de coach van Zovoc genoodzaakt om een time out te nemen, omdat we in deze set opeens een stuk beter serveren en passen. Mede dankzij de killblocks van Anna behouden we de voorsprong: 12-8. Onze strakke floaterserve zorgt ervoor dat Zovoc steeds meer moeite krijgt met de service pass, waardoor we soepeltjes uitlopen naar 18-10. Na een geslaagde pipe-aanval van Tessa winnen we de set met 25-13: 1-1.

Never change a winning team, dus starten we met dezelfde opstelling als in de tweede set. We starten de derde set net zo moeizaam als de eerste set, dus neemt coach Thomas een time out bij 4-11. Het lukt ons niet om de bal bij de tegenstander op de grond te slaan. Ook rondom onze blokkering vallen veel ballen op de grond: 8-17. Manou komt op deze stand in het veld voor Lindsy. Dit helpt. Op 12-20 komt Lindsy terug voor Manou in het veld en serveert meteen een ace! We komen nog verder terug, doordat we op linksvoor steeds vaker scoren met rechtdoor geslagen ballen: 16-22. Doch dan neemt Zovoc het heft weer in eigen hand en verliezen we de derde set na drie eigen fouten met 16-25.

Na deze uitslag grijpt coach Thomas in. Hij wisselt Kyra voor Robbin, Anouk voor Nienke en Manou voor Lindsy. Robbin en Tessa beginnen met goede services, zodat we al snel op een 5-2 voorsprong staan. De blokkering houdt meer ballen tegen en Robbin zoekt met haar set-ups de kleinste blokkering van de tegenstander op. Zovoc komt niet meer onder onze druk vandaan en zo lopen we uit naar 20-13. Zovoc gelooft het nu verder wel en op de service van Manou lopen we uit naar 25-13: 2-2!

Na zo’n eclatante setwinst starten we in de vijfde set uiteraard in dezelfde opstelling als dat we de vorige set geëindigd zijn. Servicekanon Robbin serveert ons meteen naar 4-0, waarnaar Zovoc in een time out vlucht. We wisselen van kant bij 8-5. In onze beste set van de wedstrijd met veel goede blokkeeracties lopen we na een time out van Zovoc op 13-8 verder uit naar de verdiende winst van de wedstrijd met 3-2 (15-8 in de laatste set).

Volgende week zaterdag volleyballen we om 15:30 uur in Leiderdorp tegen Leython. We hope onze trouwe fans daar ook weer te zien!

Tekst: #11 Tessa van Duijnhoven