Compaen D1 wint zenuwslopende wedstrijd!!

Nadat we vorige week 5 punten mee naar huis namen vanuit Zoetermeer, waren we gebrand om nu ook wat punten te sprokkelen tegen Leython.

De eerste set wordt begonnen door Anouk, Jill, Manou, Lindsy, Anna, Luna en Kyra. We beginnen met veel zelfvertrouwen en vol goede moet tegen de toen nummer 2 van onze competitie. We winnen meteen het eerste punt van de wedstrijd, dat voelt goed! Met een paar mooie rallies en goeie blockjes komen we op een voorsprong van 4-3. Maar Leython staat niet voor niks hoog op de ranglijst en maakt een paar mooie punten en komen op een voorsprong van 5-7. Door een mooie service serie van Lindsy komen we terug tot 11-8. Het is super spannend en het gaat constant gelijk op. Tot 14-14, Manou komt aan serve en brengt ons naar een voorsprong van 22-14. Nog even het hoofd cool houden en de laatste 3 punten scoren!!! Dit doen we en we winnen de eerste set met 25-16 💪🏼

Set 2 beginnen we met een goed gevoel en veel vertrouwen in elkaar! We komen op een voorsprong van 3-1. Door een paar kleine foutjes aan onze kant komt Leython terug en staan we voor het eerst in deze set achter met 6-7. Wij weten ons te herpakken en laten mooi volleybal zien. We spelen goed samen en werken hard voor elk punt. Het blijft in deze set spannend, de stand blijft dicht bij elkaar. Er wordt dan ook een time-out genomen bij een stand van 15-17. We knokken ons terug naar 21-23 maar trekken helaas aan het kortste eind en verliezen deze set met 21-25.

We beginnen set 3 met een achterstand van 1-4. Maar we lieten onze koppies niet hangen en winnen een super lange rally!!! Dit geeft ons vertrouwen. We beginnen ons eigen spel weer op te pakken waarin het spelletje goed werd verdeelt en alle aanvallers hun punten konden maken! Luna stond als een stofzuiger achterin het veld alle ballen van de grond te halen en we komen terug naar 6-6. We weten deze voorsprong uit te breiden naar 10-7. Een sneaky doortik balletje van Kyra maakt een einde aan een lange rally en brengt de stand op 15-13. We hebben plezier in het spelletje en spelen met een glimlach op onze gezichten. Na een achterstand van 19-22 weten we deze intens spannende set te winnen met 25-23.

Set 4 begint weer spannend. Het gaat gelijk op en de stand is 4-4. Aan de kant van Leython wordt hard gewerkt en worden veel ballen van de grond gehaald. Aan onze kant lukt het allemaal net even niet en we laten onze koppies hangen. Ondanks een aantal wissels weten we Leython deze set niet bij te houden en verliezen we met 14-25.

Set 5, het is nu alles of niets. We hebben in ieder geval al 2 punten gepakt van de nummer 2 en dat geeft ons vertrouwen. We geven alles wat we nog hebben en komen op een voorsprong van 4-3. Maar het blijft spannend! Er worden mooie ballen geslagen, super goed verdedigd en keihard gewerkt. Met een stand van 8-6 wisselen we van kant. We kunnen iets uitlopen naar 12-10. Maar Leython geeft niet op en knokt zich terug tot een stand van 14-13. Nog 1 puntje en dan hebben we gewonnen, maar zo makkelijk wordt het ons helaas niet gemaakt. Aan beide kanten wordt keihard gewerkt voor ieder punt. We komen achter met 16-17, oh wat maken we het spannend! We houden hoop en komen terug, 17-17!!! Ons harde werk wordt beloond en we WINNEN de 5e set met 19-17!!!!

Wat hebben we hard gewerkt en wat hebben we leuk en mooi volleybal laten zien! Aankomende zaterdag spelen we weer thuis tegen Zaanstad D1 om 15:45. Hopelijk zien we jullie dan!

Tekst: #10 Kyra Brandt