Donitas – Vlaggenschip der Vereeniging

Donitas is de 2e studentenvereniging uit Groningen waar wij dit seizoen een potje tegen mogen ballen. Het spelen tegen de andere universiteitsclub was ons goed bevallen, want die wedstrijd werd met 3-1 gewonnen.
De oude spellie was niet in staat om naar het hoge noorden af te reizen, waardoor er, na het vertrek van de jonge spellie, een serieus opwipprobleem ontstaan was. Wat doe je dan? Dan ga je net als vorige week op zoek naar weer een jong, atletisch, enthousiast, goedlachs, zeer getalenteerd, hardwerkend, blond bemanningslid.

Als de lezer van dit stuk denkt dat zoiets niet 2 weken achter elkaar mogelijk is, dan kent deze het netwerk en overredingskracht van de mannen van het Vlaggenschip nog niet!
Vorige week kwam Hugo de bemanning versterken, deze week monsterde Stijn aan op het Vlaggenschip. Deze spelverdeler staat al een aantal jaar op het wensenlijstje van het opleidingsteam binnen onze zeeroversclub en eindelijk heeft hij de verstandige stap gezet!

Hij mocht dus het blauwe gympakje aantrekken en meteen volle bak aan het werk. En dat deed hij meteen met grote klasse. De Groninger studenten hadden het Vlaggenschip uitgebreid bestudeerd, maar 2 van die jonge, atletische, enthousiaste, goedlachse, zeer getalenteerde, hardwerkende, blonde spelers stonden niet op hun scoutingsvideo’s. Dat kleine blonde gele mannetje was hen ook niet eerder opgevallen, waardoor zij helemaal in de war aan de wedstrijd begonnen. Pas in de 4e set, met onze kapitein en onze fysiek sterke mid aan de kant, kregen zij de kans om te laten zien dat ook zij een balletje kunnen raken. Het resultaat was dus een mooie 3-1 overwinning van het Vlaggenschip der Vereeniging!

Het enige minpuntje van deze wedstrijd is het geblesseerd afhaken van één van onze twee middenaanvallers.
Wij zijn dus deze week, na het aantrekkken van een jonge, atletische, enthousiaste, goedlachse, zeer getalenteerde, hardwerkende, blonde buitenaanvaller en een jonge, atletische, enthousiaste, goedlachse, zeer getalenteerde, hardwerkende, blonde spelverdeler, op zoek naar een jonge, atletische, enthousiaste, goedlachse, zeer getalenteerde, hardwerkende, blonde middenman. Natuurlijk beseffen wij dat haast niemand aan al deze criteria kan voldoen, dus blond en jong zijn geen harde eisen. En Evert, die perfect aan dit profiel voldoet, speelt tenslotte al bij onze Jongens 1. 😉

Coach Bob en onze kapitein voeden op dit moment de jonge bemanningsleden op door ze het Groningse uitgaansleven te laten beleven.
Of zullen de jonkies deze keer het initiatief nemen? Wij zullen het nooit weten.

Tekst: Ralph Muijs.