Compaen Dames 1 laat 2 punten liggen in Bergambacht

Op zaterdag 24 september stond oorspronkelijk geen wedstrijd gepland. Toch mochten wij met zijn allen de auto in om deze verplaatste wedstrijd van 14 januari te spelen.

De wedstrijd begonnen we met Lindsy, Iris, Anouk, Nienke, Kyra, Jill en Luna. Al snel keken we op tegen een achterstand van 6-0. Waar de pass prima liep werd er aan het net niet genoeg afgemaakt waardoor we steeds achter de feiten aanliepen. Na een time out wisten wij ons gelukkig te herpakken. Helaas liep het spelletje nog niet zoals wij wilden maar met een stand van 17-9 kwamen wij terug tot 17-15 door een mooie service serie van Lindsy. Helaas was dit net niet genoeg en verloren wij de set met 27-25. Wel hebben Robbin en Zoë wat mooie punten mee kunnen pakken in deze set.

De tweede set begonnen we met hetzelfde 7-tal. We begonnen enthousiast waardoor het meteen een stuk lekkerder liep. De pass werd gebracht en Kyra kon het spel prima verdelen. Aan het net werden mooie ballen gescoord. Tessa werd er in gewisseld voor Lindsy een ook zij heeft mooie acties laten zien. Met een mooie service serie van Kyra liepen we lekker uit en al snel stond er 17-25 op het scorebord.

De derde set hebben we heel snel en goed gespeeld. Het spelletje liep aan onze kant zoals het moest lopen en er werden heel weinig eigen fouten gemaakt. Dit resulteerde tot de mooie stand van 12-25 voor ons!

Set 4 begon net als set 1 rommelig, er werden weer meer eigen fouten gemaakt. In een time out van Thomas werd benoemd dat we minder gespannen moesten gaan spelen en dit lukte op een gegeven moment wel. We gingen onze eigen punten weer vieren en scoorden mooie ballen. Helaas was ons enthousiasme net niet genoeg en werd de set met 27-25 verloren.

Op naar de 5e set, deze set begonnen we lekker. Iedereen deed wat hij moest doen en dat bracht ons dan ook naar de 2-3 overwinning. We sloten de wedstrijd af met een stand van 7-15.

De wedstrijd van 1 oktober is helaas uitgesteld, maar op 8 oktober mogen wij ons zelf weer laten zien tegen USV Protos DS1.

Tekst Jill Cornet       Foto: Tjerk Laan.