Compaen dames 1 wint en handhaaft in de 2de divisie.

18 maart was het tijd om de thuis wedstrijd tegen Spaarnestad dames 2 te spelen. De uitwedstrijd werd gewonnen met 1-3, maar daar had zeker een 0-4 in gezeten. Bij een 4-0 winst zouden wij hoe dan ook veilig zijn in de 2de divisie.

We beginnen de wedstrijd zoals altijd in de kantine bij Mario met de nodige drankjes en maken ons klaar voor de start. De eerste set was het nog even spannend of de meiden van Compaen dames 2, die een eigen wedstrijd speelde in De Koog, optijd aanwezig konden zijn. Gelukkig was Anouk vliegensvlug gebracht door mama Petra, en konden wij in ieder geval de eerste set beginnen met een goede basis. Dit was dan ook goed terug te zien in ons spel. Zo beginnen we de set met een voorsprong van 7-2. De gehele set liep goed, er werd goed gepasst, goed spel verdeeld en er werd goed gescored in de aanval. Dit bracht ons dan ook naar een stand van 18-6. Helaas weten we aan het einde toch nog wat punten te laten liggen en resulteerde dit in 25-13.

Ondertussen waren alle speelsters van dames 2 bij ons aangekomen, helaas was het wel een 3-1 verlies voor onze meiden. Set twee begint wat slordiger waardoor we op een achterstand komen van 1-4, gelukkig weten we dit snel terug te brengen naar 6-6. Ook in deze set worden de taken keurig uitgevoerd. Er wordt een dubbele wissel gespeeld en de set wordt gewonnen met 25-17.

In set 3 beginnen we met dezelfde basis als de eerste twee Kyra, Nienke, Anouk, Jill, Lindsy, Bente en Luna. Ook in deze set lopen we in het begin tegen de feiten aan. Thomas gooit er een aantal wissels in en de stand blijft redelijk gelijk op. 10-13, 17-20, 21-21 en uit eindelijk 23-23. Ondanks dat Spaarnestad op setpoint uitkwam, wordt de derde set in goede moed binnen gesleept met een stand van 26-24. Op naar de 4-0.

In set vier beginnen we met een gele kaart voor de coach van Spaarnestad die het niet eens was met de beslissing van de scheids, altijd leuk! Ook in deze set worden de taken goed uitgevoerd en zijn wij degene die steeds wat puntjes voorstaan. Ondanks dat het lekker liep, werden wij steeds slordiger in ons eigen spel, waardoor de stand uitliep naar 16-20. Thomas voert een dubbele wissel uit. Er worden mooie ballen gespeeld, maar het is het allemaal net niet.. Ondanks dat we ons terug weten te vechten tot een stand van 23-23 en de eerste 4-0 winst van dit seizoen konden ruiken, verloren we helaas met 23-25.

Het is dan geen 4-0 geworden, maar omdat onze concurrenten 4-0 wisten te verliezen, is het ons alsnog gelukt om te handhaven en spelen wij volgend seizoen weer 2de divisie!!
Deze week gaan we weer hard trainen voor de revanche tegen Huizen dames 1, die bij de thuis wedstrijd werd verloren met 1-3. Hopelijk tot dan, op de tribune🏐

Tekst: #4 Luna Brandt