Compaen DS1 – Zovoc DS1

Op zaterdag 23 april mochten wij in onze eigen sporthal aantreden tegen het Zoetermeerse Zovoc. De vorige wedstrijd hadden wij met 4-0 gewonnen, dus waren erop gebrand om dit resultaat nu weer neer te zetten.

Voordat het inspelen van start kon gaan, werd er eerst nog even een hele leuke teamfoto gemaakt door Tjerk. Dit keer wél met het hele team!

In de eerste set begonnen we met Bianca, Kyra, Jill, Aerin, Lindsy, Luna en Anna-Lisa.
Het is net alsof we nog niet helemaal wakker zijn, en komen daardoor op een 4-9 achterstand. Door een mooie en nodige serviceserie van Bianca komen we voor het eerst op voorsprong: 12-10! We beginnen beter te spelen, en winnen de set met 25-21.

We beginnen in de tweede set met dezelfde opstelling, maar deze keer begint Kyra op serve.
Het begin is een stuk beter dan de eerste set, en wij staan dan ook de hele set voor (8-6, 15-8, 18-14). Bente en Anouk komen in het veld voor Lindsy en Aerin, en met goed spel winnen we ook deze set met 25-19.

In de derde set start Bente op de plaats van Lindsy, en Nienke op de plaats van Jill.
Net zoals in de eerste set staan we achter, scoren niet en laten de meiden van Zovoc steeds beter in hun spel komen (3-6). Dat gezegd hebbende, wordt er een bal hard op de neus van Luna geslagen, en staan we even zonder libero. Op 9-15 komt wordt Iris erin gewisseld voor Anna-Lisa. We verliezen de set uiteindelijk met 17-25.

In de vierde en laatste set blijven beginnen we zoals we zijn geëindigd.
We gaan meteen goed van start, om het setverlies goed te maken. Kyra en Iris serveren ons naar de 6-1! Anouk wordt er weer ingewisseld voor Aerin. We laten weer zien dat we kunnen volleyballen, en winnen via 12-7, 15-11 en 21-12, met 25-16.

Uiteindelijk winnen we dus met 3-1, maar hebben ons niet van ons beste kant laten zien. Zaterdag spelen wij om 19.00 in Haarlem tegen Spaarnestad mogelijk onze laatste wedstrijd. Komen jullie ons dan aanmoedigen?

Tekst: Anna-Lisa Buijs