Spaarnestad – Compaen

Afspraak vooraf: genieten van deze wedstrijd, omdat het hoogstwaarschijnlijk de laatste van het seizoen is.
De opdracht voor de laatste wedstrijd: hard werken, opdrachten uitvoeren, elkaar helpen, plezier maken en elk punt vieren.

1e set: Kyra, Iris, Aerin, Lindsy, Jill, Luna
We beginnen met een achterstand aan de set, pas bij 5-5 komen wij gelijk.
Het gaat tot 13-13 gelijk op, daar slaat Spaarnestad een klein gaatje.
Bij 17-14 (achter) komt Kyra aan serve. Haar moeilijke services, met behulp van geweldig verdedigen en mooie aanvallen, zorgen voor een voorsprong van 17-24!!!
Het hoogtepunt was een rally op 17-19, waarbij de 2e bal achter de spelersbank vandaan gedoken werd en de 3e bal daarvandaan over het net gespeeld werd, waarna wij de rally winnend afsloten! Geweldige inzet van Luna, Iris en Nienke, waarbij Aerin, bij gebrek aan andere voorspelers maar besloot het hele net te blokkeren.
Wij winnen de set met 18-25.

2e set: zelfde opstelling
Ook deze set beginnen wij met een achterstand (3-1). En ook nu komen wij op 5-5 gelijk. Spaarnestad neemt een voorsprong (11-8), maar op service van ……. Kyra, in combinatie met mooie verdedigende acties en snoeiharde aanvallen van Aerin komen wij op een 11-16 voorsprong. Bente komt in het veld en doet direct lekker mee. Via 12-19 en 17-22 winnen wij met 18-25.
3e set: Bente voor Lindsy in basisopstelling.

Wij starten weer met een achterstand! (2-0) Nu komen wij bij 4-4 gelijk.
Op service van Jill lopen wij uit naar 7-10 en de volgende serveerder in rij (Kyra) zorgt voor een 9-15 voorsprong.
Wij staan bij vlagen heerlijk te ballen en werken keihard. Erg knap voor een team dat loopt te hijgen en rochelen als 90-jarigen die een pakkie zware shag per dag wegroken. De voorsprong weten wij vast te houden en via 13-19 en 17-23 winnen wij deze set met 19-25.

De 4e set dezelfde opstelling als de 3e. We beginnen weer met een achterstand! Gelukkig weten wij die deze keer ‘al’ bij 3-3 te repareren.
Het spel gaat net als de eerdere sets. Er worden waanzinnig mooie en lange rally’s gespeeld, waar wij meestal als winnaar uit komen. Jill serveert een serie, waardoor wij een gat slaan (10-15). Spaarnestad krabbelt nog iets terug, maar dan serveert Aerin ons van 18-19 naar 18-23 en winnen wij de set met 20-25.

5 punten mee naar huis genomen. Erg knap!
Helaas kon Bianca niet aanwezig zijn en zat opperrochelaar Anna-Lisa met een longontsteking op de bank.

Het seizoen is voorbij. Wij hebben een zeer knappe 5e plaats behaald in het eerste seizoen weer op dit niveau. En dat met 3 thuiswedstrijden die niet gespeeld zijn! Ik neem met een supertrots gevoel afscheid van ‘mijn’ meiden. Ik heb enorm genoten van de inzet, de vooruitgang en het plezier van dit team.

Tekst: Ralph Muijs