Compaen verder zonder trainer-coach Sven Vermeulen

Het bestuur van Compaen en trainer/coach Sven Vermeulen hebben in onderling overleg besloten de samenwerking per direct te stoppen. Ook zijn assistent Michiel Majoor staakt zijn taak als begeleider van het eerste herenteam.

Aanleiding zijn de slechte resultaten en het feit dat er bij de spelersgroep onvoldoende vertrouwen bestaat dat deze zich met de huidige trainersstaf in de lopende competitie zullen verbeteren. Compaen staat momenteel op een elfde plaats in de topdivisie, hetgeen aan het eind van het seizoen promotiedegradatiewedstrijden voor handhaving inhoudt.

Sven Vermeulen kwam drie jaar geleden als speler naar Compaen. Het seizoen daarna deed hij de begeleiding met Bob Hartman samen.
Vermeulen blijft wel als professional betrokken bij superclub Compaen. Hij blijft zich daarmee inzetten om succesvolle initiatieven als clinics en toernooien op scholen en het begeleiden en opleiden van trainers verder uit te bouwen.

Ook blijft Sven verbonden aan de Compaen Volleybalacademie, die inmiddels ruim 90 leden kent. Zij werken op 15 zondagen aan individuele talentontwikkeling.

Het bestuur van de Oostzaanse vereniging spant zich in om op zo’n kort mogelijke termijn een vervanger voor Sven Vermeulen als trainer/coach van heren 1 aan te stellen.