De dag van de valse start

Vandaag was voor ons vooral de dag van de valse start. Rond 12.30 kwam er een bericht van Ralf dat hij met Aerin langs de dokter moest en Aerin niet kon spelen; maar ook de vraag was of Ralf kon komen. Op het moment dat we dachten het zelf op te moeten pakken, bleek Ralf het toch te redden om op tijd te komen.

We begonnen om 15.30u, met coach, zonder onze vaste diagonaal Aerin… maar dit betekende wel het basisdebuut voor Anouk! Verder begonnen Anna-Lisa, Kyra, Jill, Bianca, Iris en natuurlijk Luna in het rood. Zoals al aangegeven, was het de dag van de valse start; in de eerste set werd weinig gescoord, kwamen de passjes niet altijd even lekker en serveerden we echt heel veel fout. Deze set ging dan ook verloren.

De tweede set werd er wat gerouleerd in het veld. Bente stond inmiddels in het veld en start tweede set mocht ook Lindsy, eerdere wedstrijden onze libero, de passerloper positie versterken, terwijl Iris op schoof naar de diagonaal.

We begonnen steeds beter te spelen. Kyra kon steeds meer het spelverdelen omdat de pass wat vaker aan kwam. We scoorden daardoor ook steeds meer en vooral Jill stond alle ballen in te beuken. Helaas serveerden we nog steeds te vaak fout en waren we nog niet even alert in de verdediging. De set ging verloren, maar het spel zag er al iets beter uit.

De derde set moest het gebeuren. Ralf liet het zo staan en dat wierp zo zijn vruchten af. Met geweldige reddingen van Luna en slimme balletjes van Bente en Lindsy begon ons spel op het volleybal te lijken wat wij kunnen laten zien. Ook Iris begon haar draai te vinden op de diagonaal en scoorde steeds meer. Een ommekeer deze set was vooral dat de midden van de tegenstander de bal terug schopte tegen Bianca haar vinger…. en maak Bianca niet boos! Bianca haar wraak was zoet, want zij serveerde minimaal 12 punten binnen, waarvan ongeveer 80% aces. Onze voorsprong was daarna zo groot, dat wij het natuurlijk met heerlijk volleybal, lekker vrijuit, konden uitspelen.

De 4e set waren we gedreven om te strijden voor een 5-setter. Bianca, Jill en Iris stonden te beuken in de aanval, Bente vond lekker de gaatjes in het veld en Lindsy als stofzuiger op midachter. Maar waar Luna op ongelofelijke wijze alles, maar dan ook echt alles van de vloer haalde, Kyra het blok geweldig uitdekte en ook nog eens heerlijk het spel wist te verdelen, was het deze set toch niet voldoende. Dit kwam toch weer door die eigen fouten, net als de eerste set.

Teleurstelling overheerst natuurlijk na deze verloren wedstrijd, maar hopelijk kunnen wij het hoge niveau wat wij nu af en toe lieten zien, de volgende wedstrijd constant laten zien én hopelijk is onze Aerin dan weer fit & beter.

Tekst: Iris Vessies