Taurus DS1 – Compaen DS1

Om 14.30 uur vertrokken wij met elkaar vanaf Skoon naar het regenachtige Houten. Na een 4-0 verlies van vorige week die we snel willen vergeten gingen we met volle moed beginnen aan de wedstrijd!

Set 1 begonnen wij met Kyra, Inez, Nienke, Tessa, Anna, Lindsy en in het rode shirtje Luna! Wij beginnen de wedstrijd scherp!
Taurus in paniek! Want bij 1-6 vraagt de coach van de tegenpartij een timeout aan!
Wij geven veel service druk, de pass ligt goed voor Kyra en we voeren de taken allemaal goed uit! Met de heerlijke blokjes van de middens: Nienke & Anna kunnen wij goed ons spel spelen. Dit resulteerde in een setwinst van 16-25!

In set 2 draaiden de rollen helaas om; wij staan door een goede service van Taurus achter met 7-2. Na een time out van Thomas werd deze service reeks doorbroken: puntje voor de coach!
Langzamerhand begint het wel een beetje te lopen aan onze kant: op de harde aanvallen van de zusjes van Duijnhoven mede mogelijk gemaakt door het snelle spel van Kyra en de mooie rally passes van Luna heeft Taurus geen antwoord. Helaas was het nog niet genoeg; wij verliezen set 2 met 25-15.

In set 3 komt Bente in het veld voor Lindsy. Wij gaan gelijk op! 10-10, 12-12 & 13-13.
Thomas voert veel wissels door waardoor we van alle 12 aanwezige speelster gebruik hebben gemaakt! De 2 “stafleden” aka Iris & Zoë zorgde voor een goede sfeer met hun geschreeuw!
Wij laten een beetje het kaas van ons brood eten en verliezen deze set ook helaas met 25-18.

In set 4 komt Manou erin voor Tessa. Helaas staan we 4-0 achter door een goede service van Taurus. Wij verliezen de grip op de wedstrijd en staan 11-2 achter. De passes komen niet goed aan en Robbin kan het speel daardoor niet goed genoeg verdelen, ook maken wij veel fouten in de service & aanval.
Wij gaven de moed niet op en vochten terug, maar het mocht niet baten: wij verliezen de laatste set met 25-13.

Op 15 april spelen wij onze laatste wedstrijd van het seizoen tegen Sliedrecht Sport DS3 in onze eigen hal in Oostzaan!

Na deze wedstrijd sluiten wij het seizoen af met het welbekende compaen feest waar je verkleed mag als je favoriete jeugdheld!

Zien we jullie om 15 april om 15.45 in sporthal Oostzaan?  ✨💪🏼

Tekst:  Lyndsy