Thor – Vlaggenschip der Vereeniging

Eindelijk, voor de 2e keer in 2023, waren wij op de dinsdaggymsessie weer eens met 12 man van ons team (inclusief de jeugdige linkshandige dia/meetrainend lid) aanwezig. Er deed zelfs een setupper van Jongens 1 mee, wat onze TD/p-l/soms-libero/heel-soms-opwipper/bestuurslid/coach/trainer-indien-nodig/hakker-in-H3 deed besluiten om ons maar even lekker aan het werk te zetten en zijn schouder rust te gunnen voor de wedstrijd met H3 op woensdag.

Tot grote verbazing van alle bemanningsleden was de enige opwipper van het team ook op de donderdagse bezigheidstherapie aanwezig, wat onze libero deed vragen of er misschien problemen thuis waren. Dezelfde libero gaf ons na het zaterdagse frivoliteitenuurtje uitleg hoe hij in zijn Skoda Kodiaq op de bestuurdersstoel komt, want dat moet voor hem wel een enorme uitdaging zijn. Als u daarin geïnteresseerd en wellicht net zo nieuwsgierig als zijn medespelers bent, kunt u dat op 15 april na de kampioenswedstrijd aan hem vragen.

Na 7 weken incompleetheid bij wedstrijden en een score van slechts 40% van de punten in die tijd, waren wij met alle spelers bij de verste uitwedstrijd van het seizoen aanwezig. Helaas was onze favoriete coach niet in staat om aanwezig te zijn, waardoor de eerder genoemde TD/etc. zich maar weer eens als coach op het formulier liet zetten.

Naast het mysterie hoe de libero in zijn SUV komt, was er trouwens voor de wedstrijd nog een ander mysterie. Van alle spelers was bekend waar zij vandaan kwamen tijdens deze wedstrijd op jeugdtijd (14.00 uur start), maar onze jongste p/l bleef daar wel heel vaag in. Hij kwam niet van huis, maar meer informatie wilde hij niet met de rest van het team delen. Als u daar wellicht informatie over heeft, horen wij dat graag.

De wedstrijd tegen de dondergoden uit Bergambacht was zeer vermakelijk. Het waren zeer leuke gasten om tegen te spelen. Onder toezicht van de jarige TC van Jongens 1 wilden wat bemanningsleden van het Vlaggenschip zich bewijzen, waardoor o.a. een passer/loper uit een vissersdorp opeens ging bewegen en zelfs ballen verdedigd heeft!

Onze interimcoach/TD/etc. gaf na de wedstrijd aan dat hij nog nooit zoveel aanvalscombinaties in een wedstrijd heeft gezien. Het was ook heel bijzonder om te zien dat een p/l een mooiere, hogere en hardere 31 kan slaan dan onze middenmannen kunnen. De blokkeerders uit Bergambacht werden dan ook wel een beetje moedeloos van al dat doorelkaargeloop en middenmannen die zelfs hangen (en aangespeeld worden) bij een pass op 5m van het net. Daarnaast was het voor hen ook wel frustrerend dat onze blondste middenman slechts één hand nodig heeft om te blokkeren.

Iedereen mocht tijdens deze vloeroefening in het veld participeren, alleen onze coach a.i./TD/etc. wilde aan de kant blijven om zijn krachten te sparen voor de P/D-wedstrijden van H3 op 29 april.

Al met al was het een lekker potje om na 2 dikke verliespotten (0 punten ….) weer eens de volle 5 punten mee naar huis te nemen. Tot onze verbazing staan wij nog steeds op een virtuele 1e plek in de 2e divisie, waardoor wij stiekem een beetje moeten gaan nadenken over het kampioensfeest.

Op de terugweg door/langs het groene hart, waarbij wij niet konden opschieten op de éénbaansweg doordat wij achter een bus zaten, werd ons een voorstel in de schoot geworpen. Wij reden namelijk achter de ‘Party Pouwerbus’, zie foto’s.
Er kunnen maximaal 39 personen mee, dus naast de 12 spelers die dit seizoen geparticipeerd hebben en onze coach, hebben wij nog 26 plekken over. Enthousiastelingen kunnen zich hier aanmelden, prijs is n.o.t.k.

Volgende week mogen wij optreden in de Blauw-withal in Amsterdam. Mensen die in het paasweekend een leuk potje willen zien zijn dan om 16.00 uur van harte welkom. Als je je echt verveeld kan je ook al om 14.00 uur genieten van H3 in die hal.
Het is de laatste keer om het verrassende spel van het complete Vlaggenschip te bewonderen. De laatste wedstrijd (15 april, 20.00 uur, Oostzaan) valt namelijk samen met de start van het festivalseizoen, waardoor onze man met snelste arm (door gebrek aan weerstand) dan helaas niet aanwezig is.

Dondergod – Vlaggenschip der Vereeniging 0-4 (20-25, 18-25, 21-25, 18-25)

Tekst: Ralph Muijs.