USV Protos Dames 1 – Compaen Dames 1

Na een warming-up boven bij de tribunes, vanwege uitloop van de voorgaande wedstrijden in Sportcentrum Olympos in Utrecht, konden we om 15.30 echt beginnen met de wedstrijd!
We startten de wedstrijd met Lindsy, Iris, Anouk, Nienke, Kyra, Jill en Luna. We begonnen enthousiast aan de wedstrijd en Luna haalde alle ballen van de grond. We serveerden meer fout dan de tegenstander en keken snel tegen een achterstand aan. Met een aantal kill blocks en mooie aanvallen van Lindsy kwamen we steeds dichterbij. Het was helaas niet genoeg. We verliezen de eerste set met 25-18.
De tweede set, in dezelfde samenstelling, begonnen we sterk! We maakten veel punten in de aanval. Zoë kwam in het veld en scoorde een aantal keer met mooie aanvalsslagen. We komen op voorsprong, maar kunnen het niet afmaken en Protos komt op setpoint. Na een setpoint te hebben weggewerkt op 25-24 maken we het zelf niet af en de set gaat naar Protos met 27-25.
Vanwege de bekerwedstrijd van Dames 2 moesten Anouk, Tessa en Zoë snel terug naar Oostzaan. We bleven met z’n zevenen over. Er waren geen wissels, we moesten er met z’n zevenen voor vechten. En dat deden we! Iris scoorde met een prachtige omloopbal op C en we maakten slim gebruik van de blokkering. Na lange service series kwamen we via 14-20 tot een overtuigende setwinst (18-25)!

Met dezelfde vechtlust begonnen we de vierde set. Het begin verliep moeizaam. We maakten zelf veel fouten en waren op momenten niet scherp. Met ons enthousiasme kwamen we steeds weer terug in het spel. Jill maakte goed gebruik van de blokkering en scoorde zo 4 punten achterelkaar. We hadden moeite met het verdedigen van de aanvallen van Protos. Op een stand van 20-24 maken we nog enkele mooie punten, maar het was helaas niet genoeg. De laatste set gaat met 25-22 naar Protos.
Volgende week spelen we onze eerste thuiswedstrijd! Kom je ons aanmoedigen tegen VTC Woerden Dames 1? Tot dan!!

Tekst: #3 Bente Hansen.                  📸 John van Geenen.