Vlaggenschip der Vereeniging – CSV (Zwolle)

Het is een beetje een verwarrende periode. Mag je namelijk op singles day profiteren van de zogenaamde kortingen als je niet single bent? Kortingen van wel 22%, terwijl dezelfde artikelen de week daarvoor nog met een korting van 50% op de site te vinden waren. En dan is bij de bemanning van het Vlaggenschip niet helemaal duidelijk wie single is en wie niet.

Daarnaast bestaat black friday. Hoewel dat 1 dag in het jaar is, kan je in ons kikkerlandje 2 weken genieten van alle ‘aanbiedingen’.

Wij zijn gezwicht voor al dit zogenaamde aanbod en hebben diverse bestellingen geplaatst. Dan is natuurlijk altijd de vraag of je het bezorgde pakketje wil houden of toch retour stuurt.

De zichtzending die wij uit Almere ontvingen, vond zichzelf helaas niet passen op het Vlaggenschip en heeft zelf een retourzending aangevraagd. Erg jammer, omdat wij wel potentie zagen.
En wat doe je als je een ‘lazy Greek’ bestelt en in plaats daarvan een ‘extreme lazy Greek’ toegezonden krijgt? Gelukkig weten wij dat hij meer kan en dat zeker nog vaak zal laten zien! Zijn sprongserve heeft ons trouwens behoorlijk wat punten opgeleverd. Deze houden wij!
Het pakketje uit Purmerend, dat inzetbaar is op p/l, dia en zelfs libero, was na afloop blij dat hij door de inzet van de ouzo-drinker een keer niet de allerluiste speler was. Door zijn multi-inzetbaarheid, fijne persoonlijkheid en geweldige sloffen houden wij hem.

Het volgende pakketje was niet zo groot, maar wel breed. Met name aangeschaft vanwege zijn kennis op het gebied van sociale media, maar gelukkig kan dit trainingsbeest aanvallend veel scoren en naast websites ook een geweldig blok bouwen. Onmisbaar, dus geen retour.
Om toch een 2m+man te hebben, zoals op elk Vlaggenschip nodig is, hebben wij uit Koog a/d Zaan een lang dun pakket besteld. Dankzij zijn soms onnavolgbare (zelfs voor hemzelf) aanvallen en verbale kwaliteiten zijn wij hier zeer tevreden over. Houden dus.
Bij aanschaf en plaatsing van zonnepanelen bij onze sponsor Hexitum kregen wij een relatiegeschenk van de eigenaar. Zo’n geschenk mag, kan en wil je natuurlijk zeker niet teruggeven. Helemaal niet als blijkt dat dit pakketje naast lekker hakken ook enige tekenen van verdedigende kwaliteiten begint te laten zien!

Serverend en aanvallend was hij weer lekker bezig.
Onze kapitein is natuurlijk geen nieuw aangeschaft item. Wel hebben wij een nieuwe slagarm voor hem besteld en deze werd eind 4e set geleverd en gemonteerd. De laatste 2 aanvallen van de wedstrijd waren verrassend hard en secuur. Zo kan de kapitein van het Vlaggenschip nog jaren mee.
Ons kleine gele pakketje was helaas niet geleverd, waardoor onze al eerder genoemde multiinzetbare een geel shirt aan mocht trekken.

Er loopt ook nog een al heel lang geleden geleverd pakket rond. De THT- en retourdatum zijn al decennia geleden verstreken. Het Vlaggenschip moet dan maar accepteren dat dit er is.
Dan was er ook nog een verrassingspakket. Hugo, besteld in Beverwijk. Dan vraag je je natuurlijk af of dit product echt is of zo’n aangelengd goedje van de zwarte markt. Wij kunnen u zeggen dat dit pure kwaliteit is. Dit pakketje kroonde zich, met slechts 2 sets spelen, tot topscorer van het Vlaggenschip. Boss Hugo! Houden dus.

Coach Bob, onze bestelman (dat is echt zijn grote kwaliteit) heeft het allemaal goed gedaan. Tijdens de wedstrijd kwamen wij er wel achter dat hij vergeten was om zuurstoftanks te bestellen. De tegenstander uit Zwolle verdedigde zo belachelijk goed, dat de rallies te lang duurden. Meerdere keren werd luchthappend naar de kant gekeken of de hulpmiddelen al geleverd waren, maar dat was helaas dus niet het geval.
Wij kregen trouwens ook nog een aantal cadeautjes van Jongens 1 geleverd. Na hun eigen wedstrijd in de provincie ten zuiden van ons, mochten wij gebruik maken van 2 van hun krachten en kwamen 2 anderen ons aanmoedigen. Hier zijn wij zeer dankbaar voor.

Door al deze singles day- en black friday-bestellingen wonnen wij van de mannen uit Zwolle en mogen wij 4 punten bijschrijven!

Black friday duurt nog bijna 2 weken, dus wellicht gaat coach Bob nog meer bestellen.
Wij houden u op de hoogte en zien u allen graag op zaterdag 25 november om 20.00 uur in de sporthal. Tot dan!

Tekst: Ralph Muijs