*BAM… eclatante 0-4 winst Dames 1 uit bij Zovoc in Zoetermeer!*

Eclatant is een woord die ons aller bekende Vincent van Duijnhoven graag in het verslag wilde zien, zo begreep ik uit betrouwbare bron.

Afgelopen zaterdag vertrok Dames 1, in slechts 2 auto’s vanaf Skoon. Alwaar korte tijd later Heren 1 in totaal 7 auto’s nodig had voor hun reis naar Rotterdam. Heren, heren… denk aan het milieu! 🤪

Maar… ik ben aan de beurt voor het wedstrijdverslag. Coach Thomas Peters kon beschikken over een fitte en tot op het bot gemotiveerde selectie en nam voor de zekerheid Unice als extra kracht mee naar Zoetermeer.

Set 1 begonnen met Jill, Nienke, Lindsy, Kyra, Tessa, Anouk en Luna op libero. Foutje Manou zou starten, dus bij 1-1 wordt Tessa gewisseld. Tot 6-6 gaat de wedstrijd gelijk op, maar met Lindsy op serve lopen we uit naar 6-10. Geholpen door de vele foutservices van Zovoc lopen we zonder problemen uit naar 10-21. Nog het vermelden waard is een prachtige bal van Jill die 13-24 binnen slaat. Bij 14-24 mogen we serveren. Prachtige ace van Lindsy, maar helaas ziet de scheidsrechter dat anders. Uiteindelijk pakken we de eerste set met 14-25 en dus is de eerste set binnen!

Set 2 starten Jill, Nienke, Lindsy, Manou, Kyra, Anouk en Luna op libero. Met een lekker doortikkie zit Kyra ons eerste punt bij 2-1 op het bord. Zovoc loopt weg naar 7-1. Wij blijven rustig en spelen punt voor punt. De 1e middenaanval van Nienke scoort niet, maar in dezelfde rally speelt Kyra weer Nienke aan. BAM, hard raak! Het is 8-6. Op de serve-serie van Jill (6 op rij) lopen we uit naar 9-13. Een sterk passende Luna helpt ons de voorsprong verder uit te bouwen. Kyra blijft ook scoren, wederom een slimme doortikker maakt 16-23. Jill heeft een heerlijk killblock bij 17-24. Zovoc gooit zelf de handdoek in de ring met een foutserve. Wij winnen de set met 18-25.

In set 3 starten Jill, Nienke, Lindsy, Manou, Kyra, Anouk en Luna op libero. Anouk scoort een slim bovenhands balletje tegen de Zovoc blokkeringen, 9-11. Tot 15-15 gaat de set gelijk op en maakt Zovoc het ons lastiger. Nienke benut de 9 bij 9 optimaal en slaat de bal precies in de hoek, 17-18. Hierna lopen we uit naar 17-20. Op 17-21 scoren we een rommelige rally en is de inleiding voor een matige fase. Op 21-21 komt Tessa voor Manou in het veld. We herpakken ons en op 21-24 slaat Nienke een ace. Helaas ziet de scheidsrechter dat anders. Jill slaat in haar 2e poging in de rally alsnog de 3e set binnen met 22-25!

Set 4 starten we zoals set 3 is geëindigd met Jill, Nienke, Lindsy, Kyra, Tessa, Anouk en Luna op libero. Wederom starten we matig en staan snel achter met 4-1. Dan komt Kyra op serve en dicht het gat met 3 ketsers en 1 ace in 5 services en Jill pompt de bal erin en het is 4-6. Anouk scoort met een snelle middenbal 5-7. En  direct het punt erna geeft Luna een mooie servicepass waardoor Lindsy in de diagonaal 6-8 binnen slaat. Anouk serveert met een serie van 5 punten naar 6-13. Lindsy scoort met een heerlijk balletje rechtdoor 8-14. Robbin komt erin voor Kyra en bedient direct Nienke met een snelle bal door het midden en het is 8-15. Met Anouk op midden en een rake knal staat het ineens gewoon 10-20. Tessa houdt deze set, samen met Luna en Lindsy, het achterveld schoon door goed verdedigend werk, maar slaat ook de 10-21 binnen. Over en weer verdelen we nog wat punten met Zovoc, maar Lindsy zet uiteindelijk 15-25 op het scorebord!

Wij winnen met 0-4 in Zoetermeer. Volleybal grootheid (in ieder geval vanwege zijn lengte) uit het verleden, Vincent van Duijnhoven was toeschouwer, en riep naar het schijnt op de tribune Lindsy Beekhof uit als “Women of the Match”. Helaas moesten we na de wedstrijd er snel vandoor en was er geen tijd voor een overwinningsdrankje.

Gelukkig hebben we binnenkort (25 november) het Compaen feest! Heb jij al een leuke outfit op basis van jouw eerste letter van je voornaam?

Volgende week spelen we weer thuis tegen de nummer 2. Kunnen we op jullie support rekenen?

#8 Manou van Rijnsoever