Woerden – Vlaggenschip der Vereeniging

Tja …. Waar zullen wij beginnen.
Wij waren beter, kwalitatief veel sterker, zeker op het lage gebied.
Helaas gaat het hier alleen om de geluidsinstallatie van onze hardcorehitter t.o.v. die van Woerden. Er werd door de veelvuldig bierdrinkende en Compean-roepende dj’s veel geluid geproduceerd, maar ze kregen het publiek niet mee op deze super saturday van VTC Woerden.

Zelfs het in het donker in een spotlight met veel rook laten opkomen van de spelers deed het publiek niet erg enthousiast worden. De rook zorgde wel voor het uitstellen van de start van de wedstrijd, in een zaal verdwijnt dat namelijk niet snel, en spelers die naar de inhaler moesten grijpen.

Het publiek zat dus stilzwijgend te genieten van het goede spel van de mannen uit Woerden en van één man van het Vlaggenschip. Onze nr 3 blijkt zeer aantrekkelijk te zijn voor de Woerdener dames en dat werd regelmatig door de speaker omgeroepen. Dan hadden wij en vooral de spelers van Woerden nog mazzel dat onze andere mooiboys niet aanwezig waren, want anders hadden de hardwerkende mannen van VTC helemaal geen aandacht gekregen. Eén mooiboy, onze p/l, maar vooral hardhitter, was op hoogtestage (pas de 3e keer dit seizoen) en de andere mooiboy, de oudste middenman van het Vlaggenschip, was uitgeleend aan jongens 1.

Het missen van deze 2 scheepsmaten had wel heel veel impact op ons spel. Het niveau van de eerdere 17 wedstrijden konden wij absoluut niet halen, wat resulteerde in een hele dikke en terechte 4-0 nederlaag. Na het innemen van het verzachtende medicijn Grimbergen konden de oudsten het verlies wel enigszins relativeren, maar leuk is verliezen nooit. Zeker niet als dit de eerste 4-0 nederlaag in vele jaren voor het Vlaggenschip der Vereeniging is.
Is er dan niks positiefs over deze wedstrijd te melden? Jazeker, de spelverdeler en dia waren erg goed. Net als de betrouwbaarheid van de middenaanvallers en de geweldige blokkering. Dat gecombineerd met een stabiele passing, sterke verdediging en goede buitenaanval, gaf ons bijna het idee dat wij tegen onszelf aan het spelen waren. Al deze positieve punten, die wij normaal in ons spel laten zien, waren nu helaas bij de mannen uit Woerden te aanschouwen. Een geweldig team dus, vergelijkbaar met het Vlaggenschip in normale doen.
Het feit dat de mannen uit Woerden het wel lieten zien en wij vanavond niet heeft nog geen invloed op de ranglijst. Wij staan nog steeds op de promotieplek, wat impliceert dat wij wellicht het komend seizoen in de 1e divisie moeten gaan optreden. Over dat element gaan wij de komende week met elkaar in conclaaf. In ieder geval zijn per direct alle hoogtestageverloven ingetrokken, omdat dat blijkbaar medebepalend voor het mindere niveau van vanavond is.

Of wij daadwerkelijk kampioen willen worden en dus naar de 1e divisie willen promoveren bespreken wij komende week. Dan kunnen wij ook verder bepalen hoe wij de laatste 4 wedstrijden in deze competitie ingaan. Dan bespreken wij of wij wederom talenten aan jongens 1 gaan uitlenen (natuurlijk wel, want het presteren van dat team is belangrijker dan dat van het Vlaggenschip der Vereeniging) of puur voor eigenbelang gaan.
Vandaag hadden wij dus alleen een positief resultaat met de geluidsinstallatie van Koen, op volleybalgebied zijn wij door een op ons gelijkend team (als wij compleet zijn) behoorlijk voor schut gezet.

Wij hebben nog 4 wedstrijden om het seizoen op een goede manier af te sluiten, wat die goede manier dan ook moge zijn.
Wij gaan in ieder geval blij de rest van het weekend in door de overwinningen van D1 en H1 en door de aanwezigheid van onze trouwe supporters, die trouwens de kwaliteit van de geluidsinstallatie en het niveau van het Vlaggenschip ook niet konden waarderen.

Tekst: Ralph Muijs