Compaen Dames 1 houdt 3 punten in Oostzaan

Zaterdag 15 oktober was het zo ver, onze eerste thuis wedstrijd! Na de 3-1 nederlaag van vorige week waren we na een drukke trainingsweek klaar om te laten zien wat we in huis hebben tegen VTC Woerden D1.

We beginnen de warming-up in onze splinter nieuwe inspeelshirts, mede mogelijk gemaakt door Edwin Brandt Erb Bouw & AB Markiezen.

Set 1 begint alsvolgt; Kyra, Jill, Lindsy, Anouk, Iris, Nienke en Luna. We beginnen de eerste set sterk met onze services, de ballen werden goed gepasst en aan de andere kant worden ze er hard in geslagen. Ondanks dat we een sterk begin hadden, met een voorspong van 6 punten 18-12, verliezen we onze eigen concentratie en komt Woerden al snel weer terug. We winnen de set uiteindelijk met 25-22.

De tweede set begonnen we weer het zelfde. Hierin pakte we meteen ons eigen niveau weer op en dat resulteerde dan ook in een uitslag van 25-14.

Toen set 3… we begonnen goed. De pass werd gebracht, achterin werd weer stof gezogen en de aanvallers deden wat ze moeten doen: scoren. Helaas gebeurde er iets vervelend waardoor wij ons eigen spelletje helemaal om moesten gooien. De enige setter die wij hebben, Kyra, raakt geblesseerd aan haar knie en is niet in staat om verder te spelen. Ondanks de aanpassingen en goede spelvormen verloren wij deze set met 19-25

In set vier bleef Zoë staan voor Kyra en uiteindelijk werd Lindsy voor Tessa gewisseld. Ondanks dat wij ons eigen spelletje moesten veranderen, door pass links achter/ pass mid te spelen, maakte wij het Woerden niet makkelijk om ook set 4 te winnen, helaas ging deze set toch verloren, 23-25.

Set 5, we beginnen met een achterstand van 0-4. We verliezen onze eigen spelkunsten en Woerden begon hun enthousiasme erin te gooien. Uit eindelijk pakken we ons eigen spel goed terug en weten weer terug te komen tot 8-7 ‘change sides’. Door de ongelofelijke aanmoediging in de zaal, bleven wij als team de moed erin houden om deze wedstrijd winnend af te sluiten. En dat lukte, met een stand van 15-10 werd de wedstrijd afgesloten in een 3-2 winst.

Zaterdag 22 oktober gaat de reis af naar IJsselstein. Om 16:45 nemen wij het op tegen Vives D1. Tot dan?

#4 Luna Brandt