Compaen Dames 1 zet een goeie wedstrijd neer wat resulteert in 3-1 winst tegen VCV!

De één na laatste thuiswedstrijd van Compaen Dames 1 was afgelopen zaterdag een feit. We verzamelde zoals gewoonlijk weer om 14:00 in de sporthal en maakte ons mentaal klaar voor de wedstrijd. De afgelopen weken ervaren we wat hobbels en bobbels binnen het team. Het lukt ons namelijk niet om elke wedstrijd het niveau neer te zetten wat wij in ons hebben, maar gelukkig kwam dat deze wedstrijd wel weer naar boven! Wetende dat we al gehandhaafd zijn, gingen wij deze wedstrijd zonder druk en onzekerheden aan.

De afgelopen weken hebben we veel tijd besteed aan het anders neerzetten van de pass lijn, wat in de wedstrijd goed heeft uitgepakt. Mede doordat we deze wedstrijd goed met elkaar communiceerden, vielen er weinig ballen aan onze kant onnodig op de grond. De eerste drie sets waren redelijk gelijkmatig, waar bij ons alles vrij gemakkelijk afging. We hadden een goede service druk, wisten de blokkering van de tegen partij meerdere malen uit elkaar te halen en de aanvallers deden waar ze goed in zijn; scoren. Ondanks dat we in het begin van de sets gelijk op gingen, wisten wij dit keer wél aan het langste eind te trekken.

Maar helaas was dit in set vier compleet anders. Waar alles in de eerste drie sets zo goed liep, was dit helemaal weg in de laatste. Dachten we er dan toch te makkelijk over, was onze concentratie op of kwam de tegenstander ineens in hun eigen ‘flow’? Geen idee.

Met nog twee wedstrijden te gaan staan we momenteel bovenaan in het rechterrijtje 😉.

Iedereen een fijn paasweekend gewenst en tot 6 april 👋🏼

#4 Luna Brandt.