Hard werken van Compaen Dames 1 tegen Zaanstad D1 beloonde niet.

Afgelopen zaterdag was het tijd voor de tweede derby in Koog aan de Zaan! De vorige wedstrijd tegen Zaanstad dames 1 konden wij niet in ons spel komen, deze keer waren we gebrand om beter spel neer te zetten!

Set 1 begonnen we met Kyra, Tessa, Anna, Jill, Manou, Luna en Nienke. Al snel stonden wij 5-2 achter en nam Thomas een time-out. Het spel was erg rommelig en er werden aan onze kant veel onnodige fouten gemaakt. De time-out hielp en we kwamen langzaam terug tot 8-8. Hierna zakten we helaas weer in tot 14-9. Lindsy werd erin gewisseld voor Tessa en het spel begon beter te lopen! De ballen werden slim weggelegd, Kyra kon het spel mooi verdelen en achterin werd veel van de grond gehaald! Echter was het niet genoeg en verloren wij de set met 25-23.

Door naar set 2, deze set begon Anouk voor Anna en verder bleven we zo staan. Deze set begonnen we beter dan de eerste. Lang ging het gelijk op, maar dankzij onze slimme balletjes, een goed blok en een sterke pass wisten wij onze voorsprong uit te breiden naar 15-20. Zaanstad kwam echter terug in hun spel en zo werd het al snel 22-23. Gelukkig wisten wij onze koppies rustig te houden en wonnen wij deze set met 22-25!

Voor set 3 begonnen wij met dezelfde meiden en met goede moed. Ook deze set liep de stand gelijk op na 15-15 wist Zaanstad uit te lopen tot 18-15. Met een time-out hoopten we terug te komen in ons eigen spel, maar dit hielp helaas niet en de achterstand werd alleen maar groter, 21-15. De frustratie binnen het team liep op en we konden dit niet meer omzetten. Deze set verloren we dan ook met 25-19.

We wisten dat het voor de winst nodig was om de knop om te zetten, we moesten de vorige set los laten en als team hard aan het werk om ons eigen niveau te bereiken.

We begonnen met Lotte, Jill, Anna, Robbin, Lindsy, Lotte, Luna en Anouk. De gehele set liepen we eigenlijk achter de feiten aan, tot de slotfase. We wisten ons terug te vechten en het stond 22-22. Zaanstad kwam als eerst op een matchpoint, 24-23. We wisten dit uit te stellen en het werd 24-24. Helaas trokken wij net niet aan de het langste eind en verloren we de set met 28-26.

Helaas beloonde ons harde werk niet afgelopen zaterdag.

Volgende week is alweer de laatste wedstrijd van het seizoen, in Oostzaan!

Zien we jullie allemaal in de sporthal om 15.30 uur? Bovendien is het in de avond ook tijd voor een feestje, dus het wordt een gezellige dag!

Tekst: Nienke Geerdink