NOJK JA+ naar de finale, MA+ en MB+ net niet

Compaen JA+ naar de finaleronde

De jongens A+ hebben zich afgelopen zaterdag in  Barneveld geplaatst voor de finale van de Open Clubkampioenschappen. De finale zal gehouden worden  op 21 mei.

De eerste wedstrijd was tegen SSS uit Barneveld. Compaen won deze wedstrijd met 2-0. (Setstanden  25-19 en 25-12). De tweede wedstrijd tegen Prima Donna Kaas Huizen werd met 2-0 verloren.(setstanden 25-14 en 25-23).

De derde wedstrijd was tegen Dosko uit Stolwijk. De eerste set werd met 25-17 gewonnen, maar de tweede set werd een spannende waarbij Compaen uiteindelijk met 25-23 won.

De vierde wedstrijd was tegen Sliedrecht sport deze werd met de 2-0 verloren. (setstanden  19-25 en 21-25).

Tot slot de vijfde wedstrijd tegen Taurus. Dit werd een gelijkspel. (setstanden 20-25 en 25-21).

Door dit resultaat is Compaen door naar de finale. Klasse!

Foto en tekst: De Webmaster.

Compaen MB1

In Nieuwleusen speelde de meiden van Compaen MB1 het NOJK toernooi.

In de poule fase speelde ze eerst vier wedstrijden. 1ste wedstrijd 1-1 gelijk tegen Olhaco, 2de wedstrijd 2-0 gewonnen tegen Vovem’90, 3de wedstrijd 2-0 gewonnen tegen Wesseling DOK, 4de wedstrijd helaas 0-2 verloren tegen Sneek.

Maar onze toppers zijn 2de geworden in de poule dus later om 17 uur speelde ze de kruisfinale tegen Zwolle. De meiden hebben tot het laatst gestreden en gevochten maar helaas 2 sets verloren met 19-25 en 19- 25.

Maar we kunnen terug kijken op een geslaagde, sportieve dag.

Foto en tekst: Petra Groot - van Daalen.

Compaen MA1

Voor mijn wekelijkse shot volleybal meldde ik mij om ca. 11.30 uur in het pittoreske Tuitjenhorn, waardoor ik de eerste wedstrijd (2-0 verlies tegen thuisploeg De Boemel, 20 & 22) gemist heb: Het kan te gek ook!

De volgende partij tegen Limes (De Meern) begon ook niet veelbelovend (21-25) maar in set 2 herpakte Compaen zich en werd enigszins tot eigen verbazing het eerste punt binnengesleept (25-20).

Dat betekende dat er in de laatste poulewedstrijd tegen volleybalbolwerk Dros Alterno uit Apeldoorn kansen waren om de kruisfinales te halen. Set 1 werd op het tandvlees met 26-24 gewonnen maar ergens in set 2 was het op (21-25).

De Oostzaanse talenten keerden met opgeheven hoofd terug naar het zeeroversdorp.

Foto en tekst: Tjerk Laan.