Compaen Dames 1 neemt 2 punten mee uit ‘De hel van Protos’

Afgelopen zaterdag was het zo ver de uitwedstrijd tegen de Utrechtse studenten in de hel van Protos.

Met 11 man sterk vertrokken wij al vroeg naar Utrecht waar we om 12 uur verzamelde. Na een domper van een thuiswedstrijd die met 1-3 werd verloren waren wij gebrand op revanche en wilde we ons goede spel van vorige week doorzetten.

Set 1 beginnen Kyra, Manou, Nienke, Jill, Lindsy, Anouk en Luna in het veld. We beginnen sterk en komen al snel op een voorsprong van 8-15. Door een goede serves serie van Kyra komen we 8-23 voor. Die appeltaart is nu toch wel heel dichtbij. Maar helaas als het gezegd wordt komt het niet uit. We spelen de set netjes uit en winnen deze met 11-25. Door naar de volgende set en zoals onze coach Thomas altijd zegt moeten we het ‘gogme’ vasthouden.

Set 2 blijven dezelfde 7 meiden staan. Helaas gaat het deze set wat moeizamer en beginnen we met een 4-1 achterstand. We blijven werken maar het lukt niet om hier bovenop te komen. Bij 11-5 en 12-5 komen Tessa en Lotte in het veld. We komen na een aantal mooie verdedigende acties van Lotte weer terug op 13-10 maar weten het gat van 3/4 punten gedurende het einde van deze set niet meer te dichten en verliezen deze set met 25-19.

Snel vergeten en door naar set 3. We starten deze set met Kyra, Tessa, Nienke, Jill, Manou, Anouk en Luna. We gaan de hele set gelijk op, de middens lopen goed het blok dicht en in het achterveld doet Luna er alles aan om alle ballen van de grond te halen zodat Kyra het spelletje lekker kan verdelen. Jill is deze wedstrijd op dreef en legt de bal precies goed weg. Maar de meiden van Protos geven ook niet op en halen heel veel van de grond. We winnen deze set met 22-25.

Op naar set 4 we beginnen met dezelfde meiden als in set 3. We starten niet scherp en komen al snel op een 5-1 achterstand, gelukkig draaien we dit snel om naar een 7-7 gelijk spel. Maar we houden dit niet vol, op 11-8 komt Lindsy erin voor Manou. Maar helaas heeft dit niet het gewenste effect. Op 18-11 komt Robbin erin voor Kyra maar dit mocht ook niet helpen. We verliezen de set met 25-16.

Dat maakt 2-2 dus snel op naar set 5. Deze set starten we met Kyra, Tessa, Nienke, Jill, Manou, Anna en Luna. We gaan gelijk op en doen er alles aan (zelfs met ons hoofd verdedigen) om te winnen. Er worden nog wat wissels voor de serves uitgevoerd maar het mag niet baten we verliezen de set met 15-10.

We gaan weer naar huis met een 3-2 verliezen. We spelen 2 goede set maar weten ons niveau niet te halen in de andere 3. Veel om aan te werken dus deze week. We gaan ons dan ook voorbereiden op de thuiswedstrijd van 3 februari tegen Taurus DS1. Deze uitwedstrijd werd met 3-1 verloren dus ook hier hebben we nog wat goed te maken. Zien we jullie volgende week om 15.30 in de sporthal?

Tekst: Robbin Kistemaker