Het Vlaggenschip der Vereeniging verlengt de geslagenreeks van Taurus 2.

Door Ralph Muijs

Tegen een wat bijzonder team met een geweldige middenman die tot 21-17 in de 4e set alles scoort en een setupper van 1.30m (woorden van onze interimlibero), die werkelijk elke (hoe dramatisch slecht ook) pass in sprong set-upt.
Volgens het DWF heeft dit team zelfs geen bestaansrecht, zie foto. 😉
Of zal het echt een storing bij de NeVoBo zijn?

Wij spelen deze wedstrijd slordig, vergeten te verdedigen, blokkeren te hoog en passen matig. Pas in de 3e set bewijzen Marc en de ingevallen spelverdeler dat je niet te hoog moet springen bij blokkeren als de bal niet zo hoog is. Iets dat de laatste weken al steeds gezegd wordt, maar onze eigenwijze jumpers proberen continu te blokkeren met hun ellebogen op balhoogte. Pas eind 4e set bij een achterstand van 21-17, waarschijnlijk omdat hij door vermoeidheid iets minder hoog springt, laat Evert zien dat hij erg goed kan blokkeren. Volgens (eigen) zeggen pakt hij 4 kills!

In een wedstrijd waarin iedereen mag spelen, op de aan Jongens 1 uitgeleende libero en coach Bob (die volgens de kenners wel de juiste blokhoogte neer zou zetten) na.
De 1e 2 sets spelen Kevin, Lars, Evert, Koen, Fred, Bram en Michiel. Dat resulteert in 15-25 en 20-25 (bij benadering, DWF werkt niet) winst, zonder goed te spelen.

In de 3e set komt de jeugd in het veld op de plekken van Fred, Bram, Koen en Kevin.
Wij spelen een redelijk goed spelletje en tot zijn (en onze) verbazing slaat, de deze week door ziekte niet trainende, Levi de hardste bal van van de wedstrijd en waarschijnlijk zelfs van zijn carrière. Deze set winnen wij ook met 15-25.

De 4e set gaat wat ‘stroperig’, het lijkt wel enigszins op de bediening aan de bar na de wedstrijd, en lopen wij achter de feiten aan. Al zijn het ook wel feiten in de fantasierijke ogen van de leidsvrouw. Wij komen zo op een achterstand van 21-17. Het inbrengen van Fred, het iets minder hoog springen van Evert en een bizar mooie set-up achterover van deze middenjongen, bezorgt de nummer 1 van deze competitie alsnog de setwinst. 23-25

De nazit met onze enthousiaste supporters is zeer gezellig! Coach Bob, interimlibero en Spellie genieten met hen van de speciaalbiertjes, terwijl de overigen het minimale zweet van de lichamen aan het spoelen is.
Na de verwondering over lekkere speciaalbieren in Amstelglazen, ietwat traag barpersoneel, discussies over dubbeldippen, hoe je dat kan voorkomen en je toch genoeg saus op je fruit hebt en de opmerking van een Houtense dame die coach Bob ‘de Cruijff van Oostzaan’ noemt, gaan wij met 5 punten in de tas naar huis.

Volgende week zaterdag zijn de talenten van het Vlaggenschip der Vereeniging nergens (in het veld) te bewonderen, dus onze talloze volgers moeten maar even een andere hobby zoeken.
Zaterdag 5 november spelen wij om 20.00 uur, wellicht weer iets later, thuis tegen medekoploper SoVoCo. Wij hopen jullie dan weer te mogen zien!
Na afloop van deze wedstrijd is het, zoals altijd na de thuiswedstrijden, gezellig bierdrinken met ‘de Cruijff van Oostzaan’ en scribent/spellie.
Als u geluk heeft schuiven Lars en Bram ook weer even aan, net als bij de vorige thuiswedstrijd en is ook onze interimlibero/TD weer van de partij. Ook een evenement om bij aanwezig te zijn, dus tot dan!