Vlaggenschip der Vereeniging wint weer 3-1.

Net als de vorige 3 wedstrijden wint het Vlaggenschip. En net als 2 eerdere wedstrijden in deze competitie verliezen wij de 2e set.
Zaterdagavond om 21.40 uur mogen wij aantreden tegen Shot uit Culemborg, niet te verwarren met Sjot uit Den Dungen. Of is het nu net andersom?
In de 1e set starten wij behoorlijk zelfverzekerd aan deze pot. Iets te zelfverzekerd, want de wat kleinere mannen aan de overkant van het net kunnen echt goed pielen. Slimme ballen via de blokkering scoren en dat soort dingen. Waar wij gewoonlijk meester in zijn, werd nu perfect door Shot of Sjot gedaan.
Dat resulteert in een steeds chagrijniger wordende coach Bob en zelfs nog timidenere spelers dan anders in het veld. Wij zijn al een behoorlijk autiteam, maar nu is het wel helemaal een ‘dooie’ bedoening.
Wij winnen de 1e set gelukkig nog wel met 25-21.
De 2e set wordt, net als bij eerdere wedstrijden in deze competitie, verloren. Het is een zeer moeizame set, waarin wij precies weten wat wij moeten doen, maar het niet kunnen uitvoeren. Zelfs de uitblinker van Heren 1, laat bij ons niet 50% van zijn kunnen zien.
De Shottenaren doen hun naam eer aan en shotten alle ballen net achter ons blok of naaien ons via het blok.
Met misplaatste arrogantie/gebrek aan willen aan onze kant en een zeer gedegen en goed verdedigend Sj/hot aan de andere kant wordt het terecht een setwinst voor de bezoekers. 17-25
In de 3e en 4e set laat Fred zien dat hij het niet eens was met zijn positie als ‘niet starter’. Aanvallend is hij niet te stoppen!
De tegenstander doet nog een poging door twee 2m+ broers in te brengen als spelverdeler en dia, maar zelfs de Blangé-achtige sets (voor de jongeren onder ons, de gouden spelverdeler van 1996) zijn niet genoeg om van ons te winnen.
De 3e en 4e set worden gelukkig met 25-18 en 25-20 gewonnen, waardoor het voor onze scorebordjournalist een dikke overwinning is.
Er is na afloop in the Match wel enige verwarring, want besteld bier staat gewoon dood te slaan op de bar. Barmedewerkers kijken ook een beetje met medelijden naar de coach en spellie, omdat zij 10 bier voor zich hebben, maar er geen andere leden van het Vlaggenschip te zien zijn. Dit is Vlaggenschip der Vereeniging onwaardig gedrag. Gelukkig hebben wij twee oud-vlaggenschepelingen en de vertrouwenspersoon die ons enigszins helpen om het sap en het bruine fruit te verorberen.
Het spel is dus, mede door toedoen van een zeer leuke en goedspelende tegenstander, niet heel geweldig. De nazit wordt ook als magertjes ervaren, omdat meer dan de helft van het team niet presteert aan de bar, zoals van een lid van het Vlaggenschip verwacht mag worden. Daar valt dus nog nog net zo veel winst te behalen als in het veld.
Ralph Muijs – 16 oktober 2022