Zovoc DS1 – Compaen DS1

Op woensdagavond stond de wedstrijd tegen Zovoc DS1 op de planning. Zonder Bianca, Sera, Ralf, maar met invallende coach Sven gingen we om 18.00 uur onderweg naar Zoetermeer.

In de eerste set begonnen Kyra, Iris, Nienke, Lindsy, Aerin, Jill en Luna. Met onze moeilijke services pakten we al snel de voorsprong en met slimme taktische ballen stonden we al gauw op een stand van 7-17. Even later kwamen Anouk en Anna-Lisa in het veld. We lieten de tegenstander wat meer in het spel komen, maar uiteindelijk wonnen we de set met 19-25!

De tweede set begon met dezelfde opstelling als de eerste set. Ook in deze set was onze servicedruk hoog! Zo scoorde Nienke veel punten met haar service. Met mooie verdedigende acties van Luna en sterke aanvallen van de meiden aan het net, pakten we snel de voorsprong. We sleepten de set binnen op 21-25!

In de derde set kwam Bente in het veld voor Iris. We begonnen de set sterk, maar we gaven de tegenstander veel kansen en maakten het onszelf erg lastig. Door samen te blijven werken en te zoeken naar oplossingen kwamen we weer terug in de wedstrijd. Met slimme taktische ballen van Jill en Lindsy pakten we met 23-25 de derde set.

In de vierde set kwam Iris voor Bente en Anna-Lisa voor Lindsy in het veld. We waren erop gebrand deze wedstrijd met 4-0 te winnen en dat was te zien! Zo was er mooi verdedigend werk van Kyra en Luna & aanvallen van Anna-Lisa, Iris en Aerin. De vierde set haalden we binnen met 19-25!

Vanmiddag treffen we om 17.00 uur voor het eerst Sovoco DS1 in Soest. Zien we jullie daar?💪🏻

Volg ons anders via deze livestream: https://youtu.be/z8t2ZYhMh54
Tekst: Bente Hansen